به‌دنبال بارندگی‌های اخیر و شسته شدن بخشی از دیواره یکی از رودخانه‌های فصلی لارستان، بقایایی از یک قبرستان مربوط به حوالی قرن هفتم هجری قمری در شهر جویم را نمایان کرد.
کد خبر: ۳۸۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 21 February 2017
مدیر پایگاه میراث فرهنگی لارستان در جمع خبرنگاران گفت: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل دیواره رودخانه فصلی منطقه را شسته و بقایایی از یک قبرستان قدیمی را نمایان کرده است.

قبرستان
 
خشایار شیبانی ادامه داد: این قبرستان قدیمی در مجاورت امامزاده‌ای واقع در منطقه جویم قرار دارد و احتمالا مربوط به قرن هفتم هجری است. ساکنان منطقه جویم در لارستان، قرن سوم هجری و توسط شخصی به نام  "ابی‌احمد" به اسلام گرویده‌اند و بیشتر آثار این منطقه هم مربوط به دوران اسلامی است.

او با رد هرگونه گمانه‌زنی پیرامون پیدا شدن یک شهر قدیمی در جویم، گفت: پایگاه میراث فرهنگی لار به محض اطلاع از موضوع پیدا شدن بقایای قبرستان یاد شده، با هماهنگی حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و پاسگاه انتظامی به محل اعزام و اقدام به جمع آوری آثار مکشوفه و انتقال موقت به پاسگاه کردند.

شیبانی اضافه کرد: به محض کاهش سطح آب در منطقه و مهیا شدن امکان کاوش‌های باستان‌شناسی، عملیات بررسی انجام خواهد شد. هم‌اینک محل توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان تحت مراقبت ویژه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار