نخستین دستگاه «سینما سیار» در مرودشت، خرامه، سروستان و شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۸۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 21 February 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: ظهر سه شنبه با حضور رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیینی که در شهرستان مرودشت برگزار شد از نخستین دستگاه پخش «سینما سیار» در قالب طرح «سینما سلام» بهره برداری شد.

در این آیین که با حضور مردم، علاقه مندان سینما و چهره های مطرح سینما و تئاتر استان به همراه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری کشور برگزار شد نخستین بار در کشور امکان پخش فیلم های روز سینمای ایران برای مناطقی که دارای سالن سینما نیستند فراهم شد.

در قالب طرح «سینما سلام» در مرحله اول ۸ دستگاه پخش سینما سیار در اختیار استان فارس قرار گرفت که امکان نمایش فیلم های روز سینمای ایران را برای بیش از ۱۶ شهر فاقد سالن سینما فراهم می کند.

در مرحله نخست اجرای طرح «سینما سلام» که به ابتکار موسسه رسانه های تصویری نخستین بار در استان فارس آغاز می شود شهرهای خرامه، سروستان، مرودشت و شهرک های حومه شیراز با استفاده از دستگاه های طراحی شده فیلم های روز سینمای ایران را به مردم و علاقه مندان سینما ارایه می کنند.

در ابتدای این مراسم معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مرودشت با بیان شرح کوتاهی از وضعیت این شهر شمالی فارس با اشاره به اینکه مرودشت بیش از ۳۰۰هزار نفر جمعیت دارد عنوان کرد: این شهر به واسطه آثار باستانی مانند مجموعه تخت جمشید و نقش رستم قطب گردشگری استان به شمار می رود.

محمدکریم میرزایی در عین حال درخصوص وضعیت سالن سینما در مرودشت بیان کرد: متاسفانه مسئولان در این شهر شرمنده مردم و جوانان این خطه هستند.

وی با توجه به اینکه شهرستان مرودشت به واسطه تنها یک مکان امکان فعالیت های فرهنگی و هنری دارد خواستار دستور ویژه برای فضاسازی در شأن مردم این بخش از استان فارس شد.

وی در رابطه با آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد هم عنوان کرد: در مرودشت نیز آمار این آسیب ها بالاست از این رو با توجه به تاثیرپذیری خانواده ها از هنر سینما نیاز است که در این باره توجه بیشتری به این نقطه از کشور شود.

همچنین شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در این آیین گفت: مرودشت به گواهی «اشکفت گاوی» که در ۵ کیلومتری این شهر قرار دارد از نخستین سکونتگاه های بشری بر روی کره زمین است و سابقه ۲۷هزار سال سابقه سکونت تثبیت شده دارد.

وی به لحاظ تمدنی این شهر را گاهواره و محل تلاقی تمدن های بزرگ دانست و افزود: هر حکومتی که آمده، مرودشت را گرامی و این خطه را بزرگ داشته است.

صالحی بزرگترین نشانه تمدن بشری که در جهان بی نظیر است را شبیه سکانس فیلمی برشمرد و افزود: برای دیدن این پلان و سکانس می توان به پلکان شرقی کاخ آپادانا در تخت جمشید رفت و نقش هدیه آورندگان را در آنجا به تماشا نشست؛ مردم ایران در این نقطه شاهد هدیه آوردن ۱۸ تمدن بزرگ آن روزگار بودند.
 
در این مراسم با حضور جمعی از مسئولان شهرستان مرودشت از حجت الله ایوبی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار