شورانامه
تاکسی های اینترنتی در راه شیرازند/ بارندگی اخیر نشان داد سد تنگ سرخ باید ساخته شود/تنگ سرخ لنگ بی تدبیری سازمانی خاص است/ تبعیض فاحش در مورد باغ های شیراز/ شهرداری شیراز به جایگاه قانونی شورا توجهی نمی کند
کد خبر: ۳۸۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 20 February 2017
تاکسی های اینترنتی در راه شیرازند
به گزارش تابناک فارس:رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید از راه‌اندازی سامانه‌های اینترنتی فراخوان تاکسی مانند اسنپ و تپسی در شیراز جلوگیری شود.
ناصر شمس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز نیز بابیان این‌که 19 سامانه فراخوان تاکسی در تهران راه‌اندازی شده گفت: دو سامانه اینترنتی در این زمینه در شیراز راه‌اندازی شده که با آنها از طریق پلیس فتا برخورد لازم صورت خواهد گرفت و موارد قانونی آنلاین با نظارت شهرداری راه‌اندازی می‌شود.
 
بارندگی اخیر نشان داد سد تنگ سرخ باید ساخته شود/تنگ سرخ لنگ بی تدبیری سازمانی خاص است
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شیراز گفت: بارندگی اخیر بار دیگر لزوم احداث سد تنگ سرخ را با هدف مهار روان‌آب‌ها و بهره گیری از این نعمت خداوندی را نشان داد.
رضا محمدیان عصر دوشنبه دوم اسفند در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شیراز به حجم روان آب‌های ناشی از بارندگی جاری شده در رودخانه خشک را یادآور شد و گفت: می‌توانستیم با مهار این حجم آب بخشی از نیاز شیراز را در طول سال مرتفع کنیم.
او با بیان اینکه احداث سد تنگ سرخ یک ضرورت انکارناپذیر برای شیراز محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر علی‌رغم تمام تلاش‌ها به واسطه بی‌تدبیری یک سازمان خاص، احداث این سد معطل مانده است.
 
تبعیض فاحش در مورد باغ های شیراز
محمد حق نگرگفت:با توجه به کمبود باران و خشک شدن منابع آبی و چاه های موجود لازم است یک تحول اساسی در قانون شورای عالی شهرسازی حاکم بر باغات حوزه استحفاظی بعمل آید.عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: آنچه که نتیجه عملکرد قانون فوق در باغات حوزه استحفاظی بوده حاکی از انهدام بخش بزرگی از باغات و ایجاد تبعیض بین باغداران است بطوریکه در تقسیم بندی گروه یک و گروه پنج تفاوت های بسیار فاحشی دیده می شود.حق نگر تاکید کرد: بعضاً بخش هایی که به آنها اطلاق گروه ۵ گردیده طی سال های گذشته تبدیل به ساختمان های دوطبقه و سه طبقه شده و ملک های مجاور که اطلاق گروه یک به آنها می باشد حتی اجازه احداث یک سرویس بهداشتی و دیوار کشی هم به آنها داده نشده است.
عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: کوچه گلخون در ابتدای خیابان قصردشت، این منطقه پرشده از درخت های بسیار انبوه و کهنسال است که اخیرا تفکیک گردیده و دیوارکش شده و به قطعات زیر ۵۰۰ متری تقسیم گردیده است.
حق نگر افزود: کوچه ۹۵ قصردشت، کوچه فوق طبق عکس های ماهواره ای یکی از زیباترین و انبوه ترین مناطق باغی شهر شیراز بوده که متاسفانه در زمین گروه یک و گروه پنج آن بسیار نادرست تعیین شده و همین امر باعث شده که کل باغات در کوچه فوق تحت تاثیر قرار گیرد و حاصل اجرای قانون فوق نابودی حداقل ۷۰ درصد باغات موجود شده است. 
 
شهرداری شیراز به جایگاه قانونی شورا توجهی نمی کند
احمد رضا نقیب زاده گفت: بی توجهی شهرداری شیراز به جایگاه قانونی شورا در موضوع سازمانهای شهرداری اقدامی تأمل برانگیز است که منجر به تغییر ساختار سازمانهای شهرداری و تنزل سازمان حمل و نقل و ترافیک به اداره کل ایمنی ترافیک شده است
عضو شورای شهر شیراز افزود: این در حالی است که ترافیک شهری اصلی ترین معضلی است که مدیریت شهری را در شهر شیراز به چالش کشیده و در آستانه تهیه بازنگری مطالعات جامع حمل و نقل می بایست حمایت جدی تری انجام شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
پول میگیرن مجوز ساخت میدن. مگه دلشون به حال ذرخت و محیط زیست سوخته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
دقیقاً
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار