آمار بارش امسال شهرستان های فارس/ خسارات سیل در فارس/27 شهر فارس درگیر سیل هستند/2 نفر در سیل فارس جان باختند/وام برای خسارت دیدگان سیل
کد خبر: ۳۷۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 18 February 2017
آمار بارش امسال شهرستان های فارس
به گزارش تابناک فارس:در شهرستان قیرو کارزین از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون  513 میلی‌متر باران بارید و این شهرستان پربارش ترین منطقه استان در سال زراعی جاری است.
 
آمار بارندگی ایستگاه‌های سینوپتیک استان فارس نشان می‌دهد که بعد از «قیروکارزین»، «داراب» با 458 میلی‌متر، «جهرم» با 454 میلی‌متر و «فسا» با 413 میلی‌متر  بارندگی، پربارش ‌ترین شهرستان های فارس هستند.
 
امسال در اردکان323 ، ارسنجان175، استهبان312، اقلید 150 ،  بوانات 147، تخت جمشید ( مرودشت) 188 ، خنج 301 ، درودزن 258 ، زرقان 158 ، زرین دشت 337 ، سروستان 196، شیراز185، صفاشهر104،  فراشبند 229 میلی متر باران باریده است.
 
در فورگ داراب 285 ، کازرون272،فیروزآباد 403،لارستان255 ، لامرد255، نورآباد ممسنی173، نی ریز214 میلی مترباران باریده است.در سال زراعی جاری «آباده» با 26 میلی‌متر و «ایزدخواست» با ثبت 51 میلی‌متر، کم‌بارش‌ترین نقاط فارس هستند.
 
خسارات سیل در فارس/27 شهر فارس درگیر سیل هستند
رییس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد میزان بارندگی در فارس بیش از ۴۰۰ میلیمتر بوده است.
 
نجار گفت: بارندگی و سیل، ۲۷ شهر استان را درگیر کرد و در حال حاضر راه شیراز-جهرم به دلیل تخریب دو دهانه پل قطع است.

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه روز گذشته برق به دلیل ورود سیلاب به یک پست برق در تمامی استان قطع شده بود، گفت:‌ البته خوشبختانه برق جهرم تا ساعت ۵ عصر وصل شد. شبکه آب نیز در لارستان، گراش و خنج به علت شکسته شدن خط انتقال آب از سد سلمان فارسی در ۳۵ کیلومتری شهر خنج قطع است.

نجار با بیان این مطلب که تعدادی از مدارس فرسوده و غیرمقاوم با مشکل ریزش سقف و یا چکه کردن آب مواجه هستند، ادامه داد: تعداد قابل توجهی از اماکن مسکونی غیرمقاوم و فرسوده در روستاها تخریب شده و کارشناسان از امروز پیگیر برآورد خسارات هستند.

2 نفر در سیل فارس جان باختند
وی افزود: همچنین در این حادثه طبیعی، یک کودک ۱ و نیم ساله افغانی که بغل مادرش بوده به درون کانال آب سقوط و فوت کرد و یک نوجوان ۱۴ ساله نیز که روز جمعه با موتور قصد عبور از رودخانه فصلی را داشته، غرق شد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه به سد جهرم آسیبی نرسیده است، گفت: عوامل اجرایی بر روی سد ثانیه به ثانیه گزارش می‌دادند و اصلا آب در سد جهرم سرریز نداشته است؛ فقط ۴ مورد از سدهای خاکی که مجموعه آب آنها به ۲۰۰ هزار متر مکعب نمی‌رسیده، آسیب دیده است، البته همکاران ما مسیری که احتمال می‌دادند، به علت شکسته شدن سدها، روستاییان با مشکل مواجه شوند، تخلیه و به جای امن انتقال داده‌اند.
 
وام برای خسارت دیدگان سیل
رییس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه برای مسکن‌های روستایی پنج میلیون تومان وام بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان وام کم‌بهره پرداخت خواهد شد، گفت: برای مسکن‌های شهری نیز ۶ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود و تا سقف ۳۰ میلیون تومان نیز وام کم‌بهره به آنان تعلق خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار