تنها 25 درصد از موتور سواران در شیراز از کلاه ایمنی استفاده می کنند .
کد خبر: ۳۷۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 15 February 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما.:فرمانده انتظامی فارس  گفت:در این همایش دو روزه ، راهکار های پیشگیری از افزایش تصادف در بین راکبان موتور سیکلت بررسی می شود سردارگودرزی  با بیان اینکه نصب دوربین های ثبت تخلف و پایش ترافیک و تصادفات ضروری است گفت: حداکثر سرعت مجاز برای موتور سواران باید  تعیین شود.وی افزود: در برخی از
 
شهرها ازموتورسیکلت های برقی استفاده می شود که با سرعت مطمئن حرکت می کنند .
وی گفت: متاسفانه تنها 25 درصد از موتور سواران در شیراز از کلاه ایمنی استفاده می کنند .
سردار سجادیان یکی از راههای افزایش استفاده از کلاه ایمنی را الزامی شدن خرید کلاه ایمنی به همراه خرید موتور سیکلت عنوان کرد  و افزود: کارخانه ها باید کلاه ایمنی را به همراه موتور عرضه کنند .
وی تصریح کرد یکی دیگر از راه های کاهش تخلفات رانندگی در موتور سیکلت سواران، تشدید مجازات متخلفان است.
سردار گودرزی با ارائه آمار مقایسه ای در مورد تخلفات  گفت : در 10 ماه گذشته 113مورد مرگ موتور سواران ثبت شده است که این آمار در مدت مشابه پارسال 133 نفر بوده است که کاهش 15 درصدی داشته  اما مجروحیت تصادفات دراین مدت افزایش داشته است .
در این همایش رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت بر اساس آمارهای موجود، متاسفانه بالاترین آمار تصادفات ، 50 درصد مجروحان حوادث رانندگی و 30 درصد تلفات در سوانح،مربوط به موتورسواران است .
دکتر ایمانه افزود : 60 درصد از افرادی که با موتور تصادف کرده اند کلاه ایمنی نداشته و دچار ضربه مغزی شده اند دکتر لنکرانی رئیس این همایش هم ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری، ایمن سازی خیابان ها و جاده ها ،فرهنگ سازی و هم کاری بین دستگاهها برای کاهش تصادفات را مهمترین محورهای همایش کاهش سوانح ترافیکی برشمرد.
هفتمین سمینار دو روزه کاهش بار حوادث ترافیکی، در شیراز با محوریت کاهش تصادفات در راکبان موتورسیکلت با حضور اساتید دانشگاهها ،کارشناسان ترافیک و صاحب نظران سلامت استان از امروز آغاز بکار کرد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار