نماینده ولی فقیه در فارس اعتقاد دارد كه از مدت‌های قبل در بدنه مدیریت استان به جز مدیریت ارشد كه كاری به آن نداریم، فضایی ایجاد شده است كه چرخ مدیریت استان را به سمت و سوی لاابالی‌گری هدایت می‌كند.
کد خبر: ۳۷۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 15 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۷ بهمن در گردهمایی ائمه جمعه این استان با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از روحانیان به ویژه كسانی كه در جایگاه خاص قرار گرفته‌اند،‌ دارند، گفت: معظم‌له در جمع خبرگان رهبری، مسئله انقلابی بودن و انقلابی ماندن و انقلابی عمل كردن را مطرح كردند.

انقلابی عمل كردن؛ مهم‌ترین درخواست رهبری از روحانیان

وی با بیان اینكه مقام معظم رهبری همچنین در جمع حوزویان نیز این مسئله را مطرح فرمودند و به مناسبت این بحث در جاهای مختلف از طرف ایشان تكرار شد، افزود:‌ این نشان می‌دهد كه مسئله‌ای در این میان مطرح است كه معظم‌له از بالاترین مجموعه روحانیت و اثرگذارترین مجموعه از روحانیت كه خبرگان امت باشد، این بحث را شروع كردند و به مناسبت به قسمت‌های مختلف و حتی در دیدار ائمه جمعه هم مطرح كردند.

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینكه این نشان از احساس خطری بود كه مقام معظم رهبری در این عرصه داشتند، گفت: تفسیری كه در این رابطه می‌توان داشت این است كه دست‌هایی پیدا و ناپیدا و عوامل نفوذ در حوزه‌های علمیه كه زادگاه و خاستگاه انقلاب اسلامی بوده است، فعالانه دارند كار می‌كنند تا انقلاب را كم رنگ جلوه دهند و یا روحانیت را نسبت به مسائل انقلابی بی تفاوت كنند.

دست‌هایی تلاش می‌كنند تا میان خط اول تولید انقلاب با نسل‌های بعد فاصله ایجاد كنند

امام جمعه شیراز ادامه داد: دست‌هایی تلاش می‌كنند تا بین آنانی كه در خط اول تولید انقلاب و خط اول مدافعان انقلاب اسلامی بودند یعنی شاگردان امام راحل و تربیت شدگان مكتب امام راحل فاصله و نسل‌های دیگر فاصله افتاده و بی‌تفاوتی ایجاد شود و این بی تفاوتی نیز ما در عرصه‌های مختلف اكنون در قم شاهدیم.

هشدار درباره تشكیل مجموعه‌های بی‌انگیزه در میان روحانیت

وی گفت: امروز مشاهده می‌كنیم حتی مجموعه‌هایی كه شكل می‌گیرند با انگیزه بی تفاوتی است یعنی انگیزه شكل‌گیری یك مجموعه از روحانیت بی تفاوتی مقابل انقلاب اسلامی است و این خطری عظیم و بزرگ نسبت به انقلاب اسلامی است كه از آغاز انقلاب متولد شده است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه ضد انقلاب همزمان با آغاز انقلاب متولد شد و همواره در مقابله با انقلاب هستند، گفت: حتی برخی از این افراد روزی اساتیدشان یا سلفشان جزو طرفداران انقلاب و خطوط مقدم انقلاب اسلامی بودند لذا ما باید این خطر را جدی مورد توجه قرار دهیم و به هر شكلی كه هست انقلابی عمل كردن را نگه داریم.

انقلابی ماندن در دفاع از آرمان‌های امام و رهبری است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، انقلابی ماندن را به معنای دفاع از آرمان‌های امام و سخنان و مواضع حكیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما اگر در این خط مقدمی كه قرار گرفتیم وظیفه‌مان را انجام ندهیم چه توقعی از خط دوم و سوم خواهیم داشت.

عده‌ای تلاش می‌كنند تا چرخ مدیریت فارس را به سمت لاابالی‌گری سوق دهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه از مدت‌های قبل در بدنه مدیریت استان به جز مدیریت ارشد كه كاری به آن نداریم، فضایی ایجاد شده است كه چرخ مدیریت استان را به سمت و سوی لاابالی‌گری هدایت می‌كند، گفت: این مسئله غیر از این است كه فلان مسئول چه موضعی دارد و ممكن است موضع مسئول ارشد به ظاهر خوب باشد اما بین مدیریت میانی در اجرا یك توافق نانوشته‌ای حاكم است كه چرخ جامعه را به سمت و سوی لاابالی گری در استان فارس به عناوین مختلف هدایت می‌كند.

برگزاری كنسرت‌های بانوان در شهرهای مذهبی فارس

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: اینان تلاش می‌كنند تا مكان‌هایی كه صد در صد مذهبی هستند و واقعاً دنبال كار، كشاورزی، دین و مذهب و مسائل شخصی خودشان هستند، به این مسائل لاابالی‌گری سوق دهند به عنوان مثال در شهرستان داراب و زرین‌دشت كه از شهرستان‌های مذهبی فارس هستند، تقید این بوده كه یك موسیقی توسط خانم آن هم بدون چادر برگزار شود كه البته این مسئله مربوط به سه سال قبل است و این تقید نشان می‌دهد كه خطی در این وسط كار می‌كند.

امام جمعه شیراز گفت: یا مثلاً اكنون قبل از انتخابات هجوم برای انتصاب بخشدار و معاون فرماندار زن در مناطق مذهبی مانند جنت‌شهر و فسا و غیره آورده شده است تا حضورش را به رخ بكشند و این به رخ كشیدن موضوعیت دارد ضمن اینكه این مسئله مربوط به این دولت و آن دولت نیست چنانچه در دوره احمدی‌نژاد و دولت اصولگرایان، ۲۰۰ موسیقیدان از كل دنیا به فارس دعوت شدند.

وی اضافه كرد: اگر تمام این مسائل را كنار هم بگذاریم نشان می‌دهد كه مدیریت میانی استان بسیار فعالانه دارد كار می‌كند و می‌خواهد این مسئله لاابالی گری در استان حفظ كند و نگه دارد.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به شیراز گفت: معظم‌له در دیدار با مردم شیراز در ورزشگاه حافظیه فرمودند كه در دوران طاغوت دو تیغه یك قیچی با هم به كار افتادند كه استان فارس و شهر شیراز را از آنچه بوده به آنچه می‌خواهند تغییر شكل دهند،‌یك لبه توده‌ای‌ها و كسانی كه باورهای مردم را هدف قرار دادند و یك لبه، لبه لاابالی گری‌ها یعنی یك تیغه اعتقادات و یك تیغه اعمال و افعال و رفتار را مورد هدف قرار گرفته بودند و این دو با هم می‌خواستند استان فارس را به آنجایی كه باید برگردد و می‌خواهند برگرداند، می‌برد.

اشاره به اتفاقات افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به حواشی ایجاد شده در مراسم افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام اشاره كرد و گفت: زمانی كه این مسئله پایتختی جوانان جهان اسلام مطرح شد، احساس می‌كردم كه این كار روی همین مسیر دارد دنبال می‌شود و بهانه‌ای است برای اینكه آن‌ها مسائل خاص خودشان را تعقیب كنند.

وی اظهار كرد: روز اول كه می‌خواستند این مراسم را در روز وفات حضرت معصومه(س) برگزار كنند و در آن از دو ساعت برنامه، یك ساعت را به موسیقی اختصاص دهند و از من هم برای سخنرانی دعوت كرده بودند كه ما تصمیم گرفته بودیم كه پاسخ دهیم اما خدا به این‌ها رحم كرد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دنیا رفت و مجلس آنان در این روز به هم خورد و برگزار نشد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: بعد از آن مسئولان برگزاری مراسم به سراغ من آمدند و من به آن‌ها گفتم شما كه اینقدر نسبت به اهل بیت(ع) وقیحانه و با بی ادبی برخورد می كنید چه انتظاری دارید از من روحانی كه آن‌جا بیایم صحبت كنم و آیا من می‌توانم روز وفات حضرت معصومه(س) بیایم در جلسه‌ای كه ۱۰ دقیقه من سخنرانی دارم، دو بار هر بار نیم ساعت موسیقی اجرا شود كه آنان عذرخواهی و توجیه كردند و گفتند دیگر این برنامه به هیچ عنوان نیست و وزرا هم می‌آیند و هیچكدام از این برنامه‌ها ما دیگر نداریم.

امام جمعه شیراز گفت: در آن برنامه ۲۰ دقیقه مانده به اذان مغرب همه بلند شوند كه بروند كلید را تحویل بگیرند، یك موسیقی اجرا می‌شود و همچنین استقبال بیرون از جلسه هم به این شكل بود. زمانی كه وزیر اطلاعات، وزیر ورزش و جوانان، معاون وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهور و مهمانان خارجی می‌خواستند وارد سالن شوند، همان لحظه تمام دخترها با آرایش و لباس‌های كذایی دف به دست با مردها شروع به نوازش دف با زنجیر كردند و آقایان هم شروع به تعریف كردن كردند.

به نام پرچم دخترها را با طبل و سورنا آوردند و بر روی سن نشاندند

وی ادامه داد:‌ آیا این استقبال اگر نبود چه می‌شد؟ وقتی كه می‌گویم آن دیدگاه، یك دیدگاه خاص است، برای همین است. وقتی كه به جلسه می‌آیند چیزی كه بنا نبوده انجام گیرد، انجام می‌گیرد و به نام پرچم، دخترها را می‌آورند، طبل، سورنا، ساز و نی و امثال ذالك و می‌نشینند روی سن جلوی مردم و حركات موزن هم انجام می‌گیرد.

آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: آیا اگر پرچم دست پسر داده بودند و آورده بود، مشكلی بر مشكلات اضافه می‌شد؟ اگر افتخارآفرینان المپیاد علمی را آورده بودند و پرچم به دست آنان داده و به جوانان دنیا معرفی كرده بودند بهتر بود یا اینكه ۳۰ دختر ۲۰ یا ۳۰ ساله با آن لباس و آرایش بیاورند كه بعد هم بگویند كودكان و خردسال بودند.

دستی در مدیریت میانی استان در كار است

عضو مجلس خبرگان رهبری بر این نكته تأكید كرد كه دستی در مدیریت میانی استان در كار است و ادامه داد: آخر برنامه هم یك گروه رستاك شروع كرد به موسیقی نواختن، البته ما همان لحظه اول كه این‌ها وارد شدند، بیرون آمدیم و مابقی را از سی دی‌های صدا و سیما دیدیم اما این دستی در كار است.

وی به عكس‌العمل مسئولان شركت‌كننده در این مراسم نیز اشاره كرد و گفت: معاون وزیر ورزش در شورای فرهنگ عمومی تهران اعلام می‌كند كه ما خبر نداشتیم و این برنامه‌ها در سین برنامه نبوده است راست هم می‌گوید، چه كسی اجرا كرده است؟ استاندار هم می‌گوید روحم از این مسائل خبر نداشت و هیچ اطلاعی نداشتم كه چه شده، مدیركل ورزش هم می‌گوید از دست ما در رفت ما كه بی خبر بودیم و همه می‌گویند من نبودم و بعد هم دست‌هایی به كار افتاد كه آقا برگردید و این ترك درست نیست و مجمع بین‌المللی است و از كشورهای خارج آمدند، بیایید بنشینید و ما جبران می‌كنیم اما ما دیگر بیرون آمدیم و رفتیم.

كلید پایتختی جوانان جهان اسلام باید به دست قهرمان ورزشی فارس سپرده می‌شد

آیت‌الله ایمانی همچنین بر این نكته تأكید كرد كه به استاندار فارس تأكید كرده است تا كلید پایتختی جوانان جهان اسلام را به نوروزی، قهرمان كشتی جهان تحویل دهد و ایشان هم گفتند كه در به در به دنبال این ورزشكار بوده و اجبار كرده است كه این ورزشكار باید باشد اما در روز افتتاحیه، امید نوروزی را به همراه یك شخصی دیگر می‌آورند و كلید پایتختی جوانان جهان اسلام را به گردن آن شخصی می‌اندازند كه در فتنه ۸۸ نقش داشته و از اداره مربوطه خود به این دلیل اخراج شده است و نوروزی هم در كنار او قرار داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه از لابه‌لای این حركات ریز و درشت جریانی كه در استان در حال حركت است و دارد ادامه پیدا می‌كند، قابل مشاهده است، خطاب به ائمه جمعه گفت: نسبت به آنچه در حول و حوش شهر و اطراف و توسط مسئولان انجام می‌شود، دقت لازم داشته و ارزیابی كنید و نباید از این حركت پیدا و ناپیدا و خزنده‌ای كه دارد انجام می‌گیرد غفلت كنید و مطمئن باشید كه این قصه اگر با اشراف ما همراه شود عقیم می‌ماند و اگر اشراف ما در كنارش نباشد، آن‌ها برنده خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار