عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: منطقه 6 شهرداری شیراز از منظر بالا بودن سطح فاضلاب و کنترل روان‌آب‌های سطحی نیاز به توجه ویژه دارد.
کد خبر: ۳۷۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 14 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: سید احسان اصنافی عصر امروز در نشست علنی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: مشکل نخست منطقه 6 نگاه به این منطقه به‌عنوان صندوق و بانک شهرداری است چنانکه منطقه معالی آباد و قصردشت فقط به دید دستگاه چاپ اسکناس و تأمین عوارض شهرداری نگریسته می‌شود و مشکلات بسیاری در این فقرآباد غنی‌نشین وجود دارد.

وی افزود: پیاده‌روهای این منطقه متناسب با مجتمع‌ها و مراکز تجاری و برج‌های مسکونی نیست و باید در چنین منطقه‌ای معبر عمومی، فضای رفاهی، و فرهنگسرای متناسب ایجاد شود و گاهی از تقاطع بصیرت و شهید شریفی به‌عنوان خدمات دهنده در موارد مذکور به معالی آباد نام برده می‌شود حال‌آنکه این‌ها تسهیل‌کننده گذر شهرک‌های شمال غرب شیراز هستند.

اصنافی ادامه داد: در اصلاح بودجه 95 و بودجه 96 مشاهده می‌شود که ردیف‌های عمران شهری منطقه 6  اکثراً کاهش‌یافته یا بودجه آن برگشت‌خورده است.و این در حالی رخ‌داده که هنوز سیل سال 80 و حادثه پل معالی آباد فراموش نشده و مشخص نیست چگونه بودجه پل حکمت که حکم پشتیبانی پل معالی آباد را دارد حذف می‌شود.

به گفته وی، پیاده‌روهای معالی آباد قصردشت با مناطق جنوبی شهر قابل‌مقایسه نیستند اما با این وضعیت بازهم 60درصد بودجه پیاده‌روسازی منطقه حذف‌شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا تصریح کرد: در اینجا به‌عنوان نماینده مردم و ناظر شورا در منطقه 6 اعتراض خود را نسبت به تبعیض و بی‌عدالتی در ارائه خدمات عمران شهری در این منطقه اعلام می‌دارم و نام فقر آباد غنی‌نشین را برای این منطقه مناسب می‌دانم.

وی یادآور شد: شورا با هدف تسریع در احداث شبکه فاضلاب شهری از ظرفیت قانونی برنامه پنجم توسعه استفاده کرده و عوارضی را مازاد بر حق انشعاب مصوب دولت مقرر داشته اما متولیان امر به جای احداث فاضلاب در مناطق دارای سطح آب بالا و بیماری‌زا، ‌به مناطقی روی آورده‌اند که مشکلات کمتری داشته و شائبه جذابیت حق انشعاب‌های گران‌تر مناطق نیمه شمالی و غربی شهر را تداعی می‌کند که ضروری است ضمن ارائه تذکر، برنامه اجرای شبکه سال آینده و عملکرد سالیان گذشته به شورا ارائه و مورد تأیید قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فر هاد حبيبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
واقعا درسته بنده از اهالي خيابان قصرالدشت. كوچه ٩٩ مقربي هستيم همزمان با بارندگي كوچه مقربي را اب گرفته و نيز هيچگونه پياده رو ساخته نشده تا شهروندان بتوانند عبور كنند و ضمنا هيچكدام از فرعي ها نه شبكه فاضلاب و اب سطهي ندارند ولي مقايسه با منطقه ٩ خيابان پارسه خيلي خيلي امكانات كمي دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار