رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز با اعلام تعطیلی پنج واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهر، از تشدید نظارت‌ها در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی، با اولویت عرضه‌کنندگان مواد غذایی حساس در اسفندماه امسال و ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 13 February 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: عبدالحسین فرح‌بخش اظهار داشت: با هدف حفظ سلامتی شهروندان در برخورد با مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاقد شرایط بهداشتی، پنج واحد صنفی شامل یک کافی‌شاپ و دو چایخانه به علت عرضه قلیان و دو کبابی به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی و بی‌توجهی به اخطارهای صادره، با دستور مقام قضایی تعطیل و پرونده متخلفان به دادسرا ارجاع شد.

وی اضافه کرد: طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت عرضه‌کنندگان مواد غذایی حساس شامل رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها و دیگر مراکز تهیه و توزیع و نیز اماکن عمومی حساس شامل هتل، مهمان‌پذیر و مسافرخانه و محل‌های اسکان موقت مسافران، در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی، از ابتدای اسفندماه امسال و ایام نوروز، همراه با سراسر کشور اجرا می‌شود.

فرح‌بخش افزود: در این طرح نظارت بهداشتی از سوی بازرسان بهداشت، با هدف ارزیابی بهداشتی تمام مراکز، با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار و بهداشت مواد غذایی، انجام می‌شود.
 
وی با تقدیر از حمایت و همکاری‌های دستگاه قضایی در اجرای فعالیت‌های بهداشت محیط، گفت: طبق هماهنگی با مراجع قضایی و بازدیدهای مشترک با نمایندگان دادسرا از مراکز، با متخلفان برابر مقررات و بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.

مسؤول واحد بهداشت محیط این مرکز نیز گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی، گروه‌های نظارتی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط در قالب گروه‌های ضربت، نظارت بر تمام واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی را انجام می‌دهند.

حمیدرضا مفیدی با درخواست برای رعایت اصول بهداشت و صیانت از سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و اهمیت احترام به حقوق مشتریان، از سوی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و همکاری آنان با بازرسان بهداشت محیط، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به سامانه اطلاع‌رسانی به شماره 190 اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، نسبت به آن اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار