این گونه شاخ و شانه کشیدن برای شهردار پایتخت از سوی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از آن جهت تعجب برانگیز است که این سازمان، یک نهاد کاملا تخصصی است که همواره باید به دور از اغراض سیاسی، تنها در پی پیشبرد اهداف از پیش تعریف شده خود باشد.
کد خبر: ۳۷۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 13 February 2017
تابناک فارس به نقل از حافظ نیوز: فرج‌الله رجبی رئیس جدید سازمان نظام مهندسی کشور و نماینده مردم شیراز در خانه ملت، در اولین نشست خبری خود پس از انتصاب به عنوان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان که هفته گذشته انجام شد در پاسخ به سوال ایسنا با اشاره به صحبتی که در روزهای اخیر با شهردار تهران داشته است، گفت: ”به شهردار تهران گفتم شانس آوردی که ساختمان پلاسکو از مجری ذیصلاح که مسئولیت نظارت بر ساخت را بر عهده داشته باشد، برخوردار نبوده که اگر این گونه بود الان سازمان نظام مهندسی کوتاه نمی‌آمد و ما می‌دانستیم و شما."
این گونه شاخ و شانه کشیدن برای شهردار پایتخت از سوی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از آن جهت تعجب برانگیز است که این سازمان، یک نهاد کاملا تخصصی است که همواره باید به دور از اغراض سیاسی، تنها در پی پیشبرد اهداف از پیش تعریف شده خود باشد.
با این حال، اظهارات رجبی نشان می دهد احتمالا تفاوت های سیاسی وی با قالیباف در اتخاذ چنین موضع گیری نقش داشته چرا که در غیر این صورت، پیش از اعلام نتیجه کمیته تحقیق و تفحث حادثه پلاسکو که خود نیز عضو آن می باشد، نباید چنین واضح و قاطع اظهار نظر می کرد.
این در حالی است که برخی از چهره های مشهور اصلاح طلب در مواجهه با حادثه پلاسکو، خط مشی دیگری را در پیش گرفتند و سعی کردند نگاه سیاسی به این مسئله را حذف کنند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع آتش سوزی پلاسکو می گوید: در موضوع پلاسکو هم به دنبال مقصر نگردند چرا که برکناری و حذف یک فرد مشکل را حل نمی کند. وی ادامه داد: چه آقای قالیباف چه هر شخص دیگر تا زمانی که مشکلات ریشه ای حل نشود این فجایع قابل تکرار خواهد بود. پزشکیان در خصوص این موضوع تاکید کرد: بحث بی عیب بودن افراد نیست همه افرادی معایبی دارند اما معایب افراد در بروز حادثه هایی که فاجعه می شود تنها قسمتی از مساله است و همه موضوع نیست. وی تاکید کرد: اگر شهردار اصلاح طلب بود پلاسکو آتش نمی گرفت؟!؟!این حرف ها غیر علمی است . در تهران بارون بیاید سیستم را به هم می ریزد چون زیر ساخت ها از قبل ایراد دارد،اگر کسی برای شهرداری در تهران بخواهد زیر ساخت ها را عوض کند باید برنامه 10 تا 15 ساله داشته باشد آن هم در شرایطی که منابع را هم برایش مهیا کرده باشند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در انتها خاطر نشان کرد: اینگونه تقصیرها را بر گردن یک نفر انداختن دور از انصاف است. این روند علمی و کارشناسی نیست.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
كورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
به جاي اينكه از قاليباف مشهدي حمايت كنيد...از همشهري خود رجبي حمايت كنيد..شيرازي و فارسي خودگريز غريب نواز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار