برای شهرستان‌های سپیدان، کازرون و نورآباد بین 90 تا 150 میلی‌متر، برای جهرم، استهبان، تخت‌جمشید، شیراز، درودزن بین 40 تا 64 میلی‌متر و داراب و فسا نیز 50 تا 70 میلی‌متر بارش باران پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۳۷۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 12 February 2017
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس در جلسه ستاد بحران استان فارس با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی به این استان اظهار داشت: رودخانه‌های مختلف استان فارس به طور حتم سیلابی می‌شوند در این زمینه تذکرات لازم داده شده و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است اما در این راستا مردم نیز باید همکاری داشته باشند.
 
به گزارش تابناک فارس:مدیرکل سازمان هواشناسی فارس بیان کرد: برای شهرستان‌های سپیدان، کازرون و نورآباد بین 90 تا 150 میلی‌متر، برای جهرم، استهبان، تخت‌جمشید، شیراز، درودزن بین 40 تا 64 میلی‌متر و داراب و فسا نیز 50 تا 70 میلی‌متر بارش باران پیش‌بینی شده است.
 
دهقان یادآور شد: فاصله معالی آباد تا چمران به علت سازه‌های در دست احداث و رودخانه خشک و کنارگذرها که سازه تاخیری است مشکلاتی خواهیم داشت.
 
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تصریح کرد: در سیل سال قبل حدفاصل روستای کوشکک تا ماه فیروزان مشکلاتی حادث شد و در بارش پیش روی امسال به طور قطع این منطقه را دچار خسارت خواهد شد و لازم است مکانی برای جابجایی ساکنان اندیشیده شود چون این روستا در بستر رودخانه بدون اخذ مجوز ساخته شده و این موضوع شامل سلطان آباد هم می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مستحدثات و آلاچیق‌های حدفاصل رودخانه شش پیر حدفاصل بالادست پل تا رودخانه رودبال در معرض آسیب جدی هستند و رودخانه کر واقع در بخش کربال خرامه بسیار آسیب‌پذیر است و بالا آمدن سطح آب به ساکنان آن آسیب می‌زند و ویلاهای رودخانه قلات و فیض آباد مرودشت هم در معرض خطر هستند.
 
وی افزود: بند امیر مرودشت که راه آهن در آنجا عملیات عمرانی دارد در معرض خطر است و رودخانه کر منطقه کوه سبز مرودشت نیز که شرکت گاز در مقطع رودخانه آن برای عبور تاسیسات لوله گذاشته برای مجاوران خطراتی دارد.به گفته وی، رودخانه شاپور در تنگ چوگان کازرون و رودخانه بالاده کازرون در صورت بارش شدید احتمال طغیان دارند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی و آموزش عالی فارس در صبح فردا خبر داد.
 
حسن فیاض پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت:با توجه به پیش بینی بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در همه نقاط استان، با هدف حفظ سلامت دانش آموزان و افزایش ضریب ایمنی، تصمیم بر تعطیلی مدارس سه مقطع تحصیلی در نوبت صبح  و دانشگاه هاو مراکز آموزش عالی استان در تاریخ 25 بهمن گرفته شد.

وی یادآور شد: در صورت تعطیلی نوبت بعد از ظهر فردا اطلاعیه را اعلام می‌کنیم و هم اکنون تعطیلی تنها برای نوبت صبح است.
برچسب ها: سیل ، فارس ، شیراز ، هشدار ، طغیان ، تعطیلی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
ببخشید چرا آمار شهرستان فیروزآباد را اعلام نکرده اید. یعنی همین چند شهر مسلمانند و یا مدیر آب منطقه ای فارس در این شهر اقوام و خویشی دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
سلام اسمی ازکامفیروزنیست
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
استهبان .‌چی
عجب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
دوست عزیز بجز اسم شهر شما شهرهای دیگه هم اسم نیاورده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
در سال 1396در فسا در تابستان باران میبارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار