باید از عربستان در دادگاه بین الملل شکایت کنیم/ معمای شاه سریال صادقانه و خوبی بود/ بالاخره فکری به حال مدیریت آب کشاورزی شده است/ نگذارید پلنگ ایرانی به سرنوشت ببر و شیر ایران دچار شود/ تحقیق و تفحص های مجلس نتیجه ای نداشته است
کد خبر: ۳۷۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 12 February 2017
باید از عربستان در دادگاه بین الملل شکایت کنیم
به گزارش تابناک فارس:عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است باید درخصوص فاجعه منا به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کنیم تا افکار عمومی از عدم پذیرش بسیاری از کنوانسیون‌های حقوقی ازسوی عربستان آگاه شود.
محمدجواد جمالی نوبندگانی؛نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت:عربستان طی چند ماه گذشته توانست با پول خود خیلی از کشورهای اسلامی را از رابطه با ما برحذر داشته و رابطه آنها را با ما دچار خدشه کند که از جمله آنها قطع ارتباط جیبوتی، سودان، جزایر کومور و برخی کشورهای دیگر بود که زمانی هم پیمانان جمهوری اسلامی بودند.
 
معمای شاه سریال صادقانه و خوبی بود
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه "سریال معمای شاه" در بازنمایی تاریخ قبل از انقلاب به ویژه دوران پهلوی توفیق خیلی خوبی داشت گفت: این سریال صادقانه تاریخ سلطنت پهلوی و جریان شکل گیری انقلاب اسلامی را روایت کرد.
جمشید جعفرپور؛نماینده مردم لارستان افزود:  در این سریال از منابع مستند در نوشتن فیلمنامه استفاده شده بود و نکته برجسته گریم خوب و استفاده از شخصیت هایی بود که کاملا از لحاظ ظاهر یادآور و بازنمایی کننده شخصیت های تاریخی بودند و در این زمینه نیز کار قابل توجهی بود.
 
پول دامداران را نمی دهند و توقع صادرات شیر دارند
علی اکبری؛نماینده مردم شیراز گفت:صادرات محصولات لبنی نیازمند ایجاد تشکلی منسجم است.عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه نرخ نامناسب و عدم پرداخت به موقع بهای شیر،دامدران را وارد مشکل اقتصادی کرده است،گفت: عدم ماندگاری بالایی شیر دامدار را مجبور می کند محصول را با هر نرخی بفروش برساند.
 
بالاخره فکری به حال مدیریت آب کشاورزی شده است
وی گفت: در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 1396 در حوزه کشت، زراعت و مدیریت آب توجه ویژه شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی حاشیه‌نشینی و مهاجرت روستائیان به شهرها را یکی از معضلات و مشکلات جدی دولت برشمرد و افزود: با ارائه خدمات به‌موقع به روستائیان و برطرف کردن مشکلات کم‌آبی و ایجاد بستر مناسب برای کشت و تولید محصولات گیاهی و دامی می‌توان تا حدودی معضل حاشیه‌نشینی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها را برطرف و یا به حداقل رساند.
 
نگذارید پلنگ ایرانی به سرنوشت ببر و شیر ایران دچار شود
اکبری بر لزوم استفاده از تجارب بین المللی، آگاه کردن جوامع محلی و همچنین فعال کردن سمن ها در جهت حفاظت از پلنگ ایرانی تاکید کرد.
وی در واکنش به وضعیت نامطلوب پلنگ آسیب دیده رودسر، با تاکید بر اینکه حفاظت از پلنگ ایرانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: شرایط حفاظت از این گونه نادر جانوری نباید به گونه ای باشد که تجربه تلخ انقراض ببرمازندران و شیرخوزستان دوباره در تاریخ کشور تکرار شود.
 
تحقیق و تفحص های مجلس نتیجه ای نداشته است
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، از ورود این کمیسیون به پرونده چگونگی و نتایج طرحهای تحقیق و تفحص در ادوار مختلف مجلس خبر داد.
پارسایی افزود: از طرف دیگر متأسفانه با وجود هزینه هایی که برای اجرای طرح های تحقیق و تفحص از دوره های مختلف مجلس صورت گرفته، اما این طرح ها منتهی به تدوین گزارش نهایی نشده و آن طرح هایی هم که به مرحله گزارش نویسی رسیده، در نهایت منتج به نتیجه نشده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
در مورد معمای شاه باید پرسید تا صادق بودن و صادقانه را چه چیزی معنی کنیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
رئیس نمی دونم چی چی مجلس بایدم همچین نظری داشته باشه خب!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
يا معناي صادقانه عوض شده يا ما نميدونيم صادقانه يعني چي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار