کد خبر: ۳۷۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 09 February 2017

حسین مسگرانی در این مراسم با اشاره به اینکه اکران 16 فیلم برای پنجمین جشنواره فیلم فجر سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده بود که از 14 بهمن‌ماه آغاز شد.

وی بیان کرد: اکثر فیلم‌های اکران شده رویکرد اجتماعی داشتند و به تبیین آسیب‌های خانواده‌ها در کشور پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فیلم فجر سبب ترویج فرهنگ رفتن خانواده‌های استان به سینما شده، تصریح کرد: همه نهادها در سطح استان باید به ما کمک کنند تا سینماهای ما رونق پیدا کنند و بتوانیم سینماهای جدیدی در سطح استان راه‌اندازی کنیم.

وی گفت: همچنین سالن همایش‌های هلال‌احمر زاهدان با توجه به برخورداری شرایط لازم جهت تبدیل‌شدن به سینما قرار است که به‌زودی تغییر کاربری دهد و تفاهمات اولیه در این زمینه صورت گرفته تا به یک سینمای 650 نفره استاندار تبدیل شود.

وی ادامه داد: حدود 80 درصد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل‌شدن این سالن به سینما وجود دارد و تلاش می‌کنیم باقی مقدمات و امکانات آن تا پایان سال آینده انجام شود تا مردم بتوانند از یک سینمای مناسب در استان استفاده کنند.

مسگرانی اظهار داشت: راه‌اندازی سینما در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار در اولویت اداره‌کل ‌‌ارشاد ‌استان است و امیدواریم با حمایت مردم و همه دستگاه‌ها این امر به زودی محقق شود.

همچنین در این مراسم مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز گفت: داشتن یک سینما در مرکز این استان و حتی در دیگر شهرهای استان خواسته بزرگی نیست و مسئولان باید پیگیر این موضوع باشند.

محمود دولت کردستانی اظهار کرد: شهید خزایی جهاد گونه تلاش کرد و به مقامی که می‌خواست یعنی مقام والای شهادت رسید و هنرمندان استان ما هم مدیون خون این شهید هستند و نباید از مسیر شهدا فاصله بگیرند.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان افزود: در استان سیستان و بلوچستان هنرمند و علاقه‌مند به هنر زیاد است اما دولت‌ها یکی یکی می‌آیند و می‌روند ولی هیچ اتفاق خاصی برای سینمای استان نیفتاده و هیچ سالن و سینمایی در شأن مردم و مشتاقان سینما ایجاد نشده است.

این مسؤول ادامه داد: داشتن یک سینما در مرکز استان و حتی در دیگر شهرهای استان خواسته بزرگی نیست و مسئولان باید پیگیر این قضیه باشند.

وی در زمینه فیلم فجر گفت: اگر سینما، تئاتر و هنر نسبت به جامعه ارزشی بدون حساسیت باشد به گمراهی می‌رود زیرا زادگاه و خواستگاه فیلم فجر همین انقلاب و شهدا هستند و اگر فیلم فجر از مسیر شهدا خارج شود هیچ ارزشی ندارد.

دولت کردستانی بیان کرد: در آستانه 22 بهمن باید مسیر انقلاب را شناخته و در این مسیر حرکت کنیم و نسل جدید را نیز با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از پیش آشنا کنیم.

در ادامه این مراسم علاوه بر تجلیل از هنرمندان، از پوستر عباسعلی حداد و حسن پور شاگرد استاد آویشی رونمایی شد.


انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار