نماینده فسا در مجلس گفت:موضوعی که طرح تحول سلامت را تهدید می کند بحث طلب بیمارستانها از بیمه ها و بدهکاری بیمه هاست. دکترجمالی افزود : ما در مجلس 10هزار میلیارد تومان که بدهی فعلی بیمه ها به بخش درمان و سلامت است را با اوراق قرضه بصورت مسکن حل کردیم ولی نیاز است که این مشکل بصورت ریشه ای برطرف شود.
کد خبر: ۳۷۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 08 February 2017
به گزارش تابناک فارس:سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا در نشست شورای اداری شهرستان با خضور استاندار فارس ، بیان داشت : در سالگرد جشن پیروزی انقلاب  اسلامی و دهه فجر ، امروز شاهد خدمات شایسته ، آشکار و ملموس دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف شهرستان فسا هستیم.

کرمی با بیان برخی از دستاوردهای دولت ، گفت : یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید اجرای طرح تحول نظام سلامت بعنوان خدمت ماندگار این دولت به مردم عزیز ایران اسلامی است . این طرح با هدف ارتقای کرامت انسانها ، عدالت در سلامت و حفظ سلامت و تندرستی مردم بحمدا... در حال انجام است و تاکنون توسعه فراگیری داشته است.

وی افزود : از آغاز اجرای طرح تحول سلامت بالغ بر 40 میلیارد تومان بابت کاهش فرانشیز یعنی همان کاهش پرداختی از جیب مردم در طرح تحول سلامت در سطح شهرستان فسا هزینه شده است و پرداختی مردم که قبلا 30درصد بود با اجرای این طرح به 3 و 6درصد رسیده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه با بیان اینکه در این دولت تاکنون مبلغ 60 میلیارد تومان بابت طرح های عمرانی و زیرساخت و تجهیزات در فصل بهداشت و درمان در شهرستان فسا هزینه شده است ، افزود : در چند ماه آینده شاهد بهره برداری از سه واحد 10 تختخوابی درمان بستر زاهدشهر ، ششده و دوگان جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم خواهیم بود.

 کرمی گفت : راه اندازی مرکز جراحی قلب باز و جراحی بیماریهای مادرزادی قلب با انجام 600عمل موفق تاکنون ، افزایش 5/2 براری پزشکان متخصص و فوق تخصص از 50 نفر به 119 نفر ، خرید 10  دستگاه آمبولانس جدید و تقویت ناوگان اورژانس شهرستان فسا ، ساخت 10 خانه بهداشت ، ساخت 4 مرکز بهداشتی درمانی ، استقرار کامل پزشک در مناطق و مراکز روستایی از جمله خدماتی است که تقدیم حضور مردم شده است.

دکترمحمدجواد جمالی نماینده مردم شریف شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد بهداشت و درمان آمارهای خوبی توسط فرماندار ارایه گردید ، بیان داشت : موضوعی که طرح تحول سلامت را تهدید می کند بحث  طلب بیمارستانها از بیمه ها و بدهکاری بیمه هاست .

دکترجمالی افزود : ما در مجلس 10هزار میلیارد تومان که بدهی فعلی بیمه ها به بخش درمان و سلامت است را با اوراق قرضه بصورت مسکن حل کردیم ولی نیاز است که این مشکل بصورت ریشه ای برطرف شود.

نماینده مردم فسا در مجلس گفت : در این شهرستان قریب به 11 ماه است که دوستان پزشک و پیراپزشک شامل پرستاران ، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و ... پولی نگرفته اند و کارانه ها داده نشده است و این یک مشکل کشوری است لکن با توجه به ارتباط نزدیک استاندار با ریاست سازمان تامین اجتماعی و وزیر بهداشت و تلاش های صورت گرفته در مجلس باید تلاش کنیم که این مشکلات کمتر شود و دوستان هم بتوانند ادامه خدمت دهند.

وی با اشاره به پروژه در حال احداث بیمارستان 160تختخوابی امام حسین(ع) فسا ، اظهار داشت : نظر به اینکه فسا مرکزیت شرق فارس را از نظر جغرافیایی دارد ، بهداشت و درمان فسا و بخصوص بیمارستان فسا با توجه به بخش های فوق تخصصی مانند جراحی قلب ، جراحی مغز و اعصاب و ... که دارد سبب شده که مراجعات بیماران زیاد از شهرهایی مثل نی ریز ، استهبان ، سروستان، داراب ، زرین دشت و گاها جهرم به این بیمارستان داشته باشیم و این شلوغی سبب می شود که کیفیت خدمات کاهش پیدا کند و زمان خدمت رسانی بالا رود.

 دکترجمالی با بیان اینکه  این مشکل از دو طریق قابل حل می باشد ، افزود : امیدواریم مسوول استانی تلاش کنند بیمارستانهای شهرهای اطراف هرچه سریعتر ساخته شود و بار مراجعات کاهش پیدا کند.

ثانیا اینکه با کمک وزارت راه و شهرسازی کمک شود که بیمارستان 160تختخوابی امام حسین(ع) ظرف 15 ماه آینده تکمیل و به ناوگان درمان و سلامت شهرستان فسا اضافه گردد.

مهندس افشانی استاندار فارس بیان کرد : با توجه به وجود مشکلات اعتباری دولت ، لکن عزم جدی جهت تکمیل و اتمام بیمارستانهای در دست احداث سراسر کشور از جمله چهار بیمارستان استان فارس در کوتاهترین زمان ممکن وجود دارد و امیدواریم با پیگیری وزارت راه و شهرسازی بیمارستان 160 تختخوابی امام حسین(ع) شهرستان فسا هر چه سریعتر به بهره برداری رسیده و جهت خدمت رسانی در اختیار مردم قرار گیرد.

دکترعلیرضا عسکری ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن اشاره به مسایل مطرح شده در شورای اداری شهرستان ، از اهتمام ویژه استاندار فارس، دکتر محمدجواد جمالی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی ، مهندس کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا به مسایل حوزه سلامت شهرستان فسا تشکر و قدردانی نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار