تا قاچاق هست؛تولید ایران پا نمی گیرد/ محرمانه بودن قراردادهای خودرویی توجیهی ندارد/ مضرات تولید خودرو داخلی بیشتر از منفعتش است/ دولت های بعد از انقلاب در دعاوی بین المللی ضعیف عمل کرده اند/ برخورداری از نعمات و امکانات حق مردم است/واردات بازی های رایانه ای آسیب زاست
کد خبر: ۳۷۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 07 February 2017
تا قاچاق هست؛تولید ایران پا نمی گیرد
به گزارش تابناک فارس:نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که مشکل قاچاق حل نشود، تولید در کشور پا نمی گیرد.
داریوش اسماعیلی افزود:مبارزه با قاچاق به صورت عام صورت می گیرد که شامل قاچاق تلفن همراه یا غیر از تلفن همراه اعم از دخانیات،لاستیک خودرو،لوازم منزل و کالاهای مصرفی دیگری است که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شود.
 
محرمانه بودن قراردادهای خودرویی توجیهی ندارد
داریوش اسماعیلی گفت:قراردادهای جدید خودرویی برای مجلس محرمانه نیست.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از نهایی شدن و اجرای قراردادها،متن آن عمومی می شود، افزود:خودروسازی های کشور خصولتی هستند،به این معنا که بخشی از سهام در دست بخش خصوصی است و از سوی دیگر اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل آن توسط دولت انتخاب می شود، البته مجلس به دنبال آن است که نقش خصولتی ها را کمرنگ کند و نقش خصوصی ها را پر رنگ کند.
اسماعیلی ادامه داد:مجلس پیگیری می کند، تا قراردادهای خارجی در سایت قراردادها قرار بگیرد،اما متاسفانه بخش زیادی از برنامه ها در کشور اجرا نشده است و به برنامه بعدی مراجعه شده است.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: محرمانه بودن قراردادها نهایتا تا زمان اجرا می تواند توجیه داشته باشد و به محض اجرایی شدن دیگر هیچ توجیهی نخواهد داشت.
 
مضرات تولید خودرو داخلی بیشتر از منفعتش است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس از اقدام نیروی انتظامی برای جلوگیری از منع تولید خودروهای بی‌کیفیت حمایت می‌کند، ادامه داد: با توجه به این که این موضوع با سلامت شهروندان سروکار دارد بنابراین اگر نیروی انتظامی در انجام اینکار واقعا مصر است از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد.
رضایی با بیان اینکه ضرر و زیان خودروهای بی کیفیت بسیار بیشتر از منفعتی است که از تولید آنها نصیب کشور می شود بر لزوم ایجاد رقابت در بازار خودرو تاکید کرد و ادامه داد: بهبود کیفیت خودروها باید مدنظر قرار گیرد و استانداردهای خودروهای تولیدی به استانداردهای جهانی نزدیک شود.
 
دولت های بعد از انقلاب در دعاوی بین المللی ضعیف عمل کرده اند
گودرزی؛عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:مجموع دولت های جمهوری اسلامی در پیگیری مطالبات کشور در برابر کشورهای دیگر و مستندسازی موضوعات ضعیف عمل کرده اند، اما اقدام اخیر دولت در طرح دعوا علیه آمریکا درباره برداشت دو میلیارد دلار از دارایی های ایران در این کشور، یک حق مسلم برای جمهوری اسلامی است.
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران در شرایط کنونی دارایی ها و اموال بلوکه شده ای در آمریکا دارد، که ایالات متحده با طرح ادعاهای واهی عملا این اموال را غارت کرده، از این رو دولت موظف به پیگیری حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی است.
وی ادامه داد: تاکنون چندین پرونده شکایت میان ایران و آمریکا به دادگاه لاهه ارسال شده، که در برخی پرونده ها ایران موافق بوده و در بسیاری از پرونده آمریکا به توفیق رسیده، اما این مسئله نشان می دهد که ایران باید با جدیت حق خود را در دادگاه های بین المللی پیگیری کند.
 
برخورداری از نعمات و امکانات حق مردم است
در مراسم دهه مبارک فجر و افتتاح پروژه های عمرانی بخش ارژن شیراز، علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برخورداری از نعمت و امکانات را حق مردم دانست.
وی گفت: چند ماه پیش مجلس مصوبه ای داشت که کسانی که وام کمتر از یکصد میلیون تومان دریافت کرده اند و به دلایل موجه و قانونی موفق به بازپرداخت آن نشده اند اگر اصل وام را پرداخت نمایند از جریمه، کارمزد و سود آن معاف  شوند و شورای نگهبان نیز آن را تایید نموده است ، اما دولت آن را ابلاغ نکرد.
 
واردات بازی های رایانه ای آسیب زاست
جمشید جعفرپور؛نماینده مردم لارستان با اشاره به تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد دریافت مالیات از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی با هدف کمک به تولید داخلی در این حوزه در کمیسیون تلفیق بودجه سال96، گفت: ورود بی‌رویه و فراوان بازی‌های رایانه‌ای خارجی به کشور در شرایطی که با معیارها و شاخص‌های مورد انطباق کشور و در بسیاری از موارد مرتبط با فرهنگ ایرانی - اسلامی تولید و ارسال نمی‌شوند، می‌تواند در درازمدت آسیب‌زا باشد لذا  پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص دریافت مالیات از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی با هدف کمک به تولید داخلی در این حوزه می‌تواند موثر واقع شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
این نماینده مجلس آمریکا بوده یا اسراییل که این نسخه را برای ملت ایران پیچیده است
رضا ه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
مشکل تولید، فقط قاچاق نیست.
مشکل تولید، بیسوادی و ناکارمدی بوروکراسی کشوره که به جای نظارت صحیح، فقط و فقط "تولید بی کیفیت" را در کشور ترغیب می کند و هیچ کارکردی، جز هزینه برای کشور ندارد و خود مانعی برسر توسعه کشور است.
مشکل تولید، سوداگری "محض" تولیدکنندگان داخلی است که حتی در این بازار "کاملا انحصاری" هم توان رقابت کیفیت با هیچ محصول خارجی ندارند و فقط آه و ناله می کنند که انحصار بیشتری بدست بیاورند.
مشکل تولید، بیسوادی هم بوروکراسی و هم تولیدکننده هاست که هیچ اطلاعی از قواعد رقابت و تولید کیفی ندارند و نیازی هم به یادگیری نمی بینند و فقط در حال استثمار مصرف کننده ها هستن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار