برای نخستین بار در کشور، محصول راهبردی ضد شوری آب و خاک با فرمولاسیون منحصر به فرد در صنعت کشاورزی، توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس در شیراز تولید شد.
کد خبر: ۳۷۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 06 February 2017
تابناک فارس به نقل از ذاکر: رئیس پارک علم و فناوری استان فارس، دوشنبه در هفتمین روز از گرامیداشت دهه فجر در آیین رونمایی از این محصول، بیان داشت: این محصول که متکی بر فناوری نانو است حاصل پنج سال تلاش شرکت دانش بنیان آریا نانو سیز است و با وجود اینکه مشابه خارجی دارد اما با دانش بومی و توسط متخصصان این شرکت در پارک علم و فناوری فارس تولید و به تجاری سازی رسیده است.
فرید مُر افزود: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و سایر شرکت ها با الگو برداری از این گونه فعالیت ها و با ارائه راهکارهای خلاقانه و مبتکرانه بتوانند کشور را به سمت پویایی و پیشرفت هدایت کنند.
عضو پیوسته فرهنگستان علوم، با اشاره به تغییرات اقلیمی که هم اینک دنیا با آن مواجه است و تاثیرگذاری آن بر محیط پیرامون بشر، بیان داشت: کشورهایی موفق خواهند بود که این تغییرات را درک و برای آن چاره اندیشی کنند.
مُـر، افزود: عمده تمرکز مرکز رشد کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی پارک علم و فناوری فارس در جذب شرکت های مرتبط با این حوزه است و امیدواریم که این شرکت ها بتوانند نقش خود را در این مقطع بحرانی به خوبی ایفا کنند و بتوانیم رویکردها و راهکارهایی را برای مقابله با این شرایط حساس ارائه دهیم.

روند استفاده از طرح های دانش بنیان شتاب بیشتری گیرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس هم در این آیین گفت: با توجه به اینکه زیربنای اقتصاد مقاومتی استفاده از این گونه طرح هاست، باید روند استفاده از طرح های دانش بنیان در کشور شتاب بیشتری گیرد.
محمد مهدی قاسمی، با اشاره به اینکه این سازمان از طرح های دانش محور حمایت خواهد کرد، خواستار برنامه ریزی و اقدام مشخص برای دستیابی و ایجاد محصول و شتاب بخشیدن به روند اجرای تفاهم نامه های منعقده بین پارک علم و فناوری فارس و جهاد کشاورزی فارس شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار