استاندار گلستان خبرداد؛
استاندار گلستان با بیان دستاورد های دولت تدبیر و امید در استان اظهار کرد: در دهه فجر امسال 1243طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومان و اشتغالزایی 1850نفر در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
کد خبر: ۳۷۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 31 January 2017
استاندار گلستان با بیان دستاورد های دولت تدبیر و امید در استان اظهار کرد: در دهه فجر امسال 1243طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومان و اشتغالزایی 1850نفر در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

دکتر حسن صادقلو در نشست مطبوعاتی به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد دهه مبارک فجر، ضمن تبریک این ایام و اهمیت پیام پیروزی حق بر باطل، تصریح کرد: از سال 92 تا به امروز و در طول 3 سال و نیم از عمر فعالیت دولت تدبیر و امید در استان گلستان 8303 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 3500 میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی شده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف دولت خدمت صادقانه به مردم است،گفت:اگرچه دولت تدبیر و امید مظلوم است اما کارهای زیاد و قدرتمندی انجام داده که با صدای بلند می توانیم اعلام کنیم.

وی با اشاره به سفر رییس سازمان برنامه و بودجه در آستانه 22 بهمن به گلستان، یادآور شد: در سفر پیشین دکتر نوبخت به گلستان 40 نامه در خصوص توسعه استان به ایشان تقدیم شد و بر اساس دستور رییس سازمان برنامه و بودجه قریب به 407 میلیارد تومان از محل تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه 95 به گلستان تخصیص یافته است.

وی با بیان اهمیت منطقه آزاد اینچه برون گلستان، خاطر نشان کرد: دولت کار خود را در تصویب منطقه آزاد اینچه برون گلستان انجام داد اما اگرچه مجلس یک فوریت آن را تصویب کرد اما وسعت آن در کمیسیون اقتصاد و دارایی از 110 هزار هکتار به 30 هزار هکتار تقلیل یافت و نیاز بود نقشه ها اصلاح شود، در حال حاضر نقشه ها اصلاح شده و به شورای عاای مناطق آزاد ارسال گردیده تا با مهر این شورا و تصویب هیات ویران دوباره در مجلس مطرح شود و در خصوص این لایحه استانداران 7 استان ذینفع پیگیری لازم را دارند.

استاندار گلستان طرح گردشگری جزیره آشوراده را طرحی کلیدی برای استان دانست و در خصوص آخرین وضعیت آن گفت: اگرچه چندین بار طرح گردشگری جزیره آشوراده با مشارکت بخش خصوصی به قرار داد رسیده است اما به دلایل مشکلات حاکمیتی این قرارداد ها هرگز منعقد و اجرایی نشد، به همین دلیل با تاکید بر مسائل محیط زیستی و در جلسات پیاپی و فشرده مسائل حاکمیتی آن ، یک ماه قبل بطور کامل حل شد و بر اساس توافق نامه ای که رییس سازمان حفاظت محیط زیست و کارشناسان این سازمان آن را امضا کردند ، مقرر گردید طرح های گردشگری و بوم گردی با رعایت کامل مسائل محیط زیستی و با نظارت این سازمان در آشوراده اجرا شود و در حال حاضر پیگیری مناقصه هستیم و پس از آن با اعمال نظر کمیسیون ماده 2 این طرح ها اجرایی خواهد شد اما باید توجه داشت که سرمایه گذاری در آشوراده از جنس سرمایه گذاری نرم خواهد بود تا ضمن استفاده مردم از پتانسیل های طبیعی این جزیره آسیبی متوجه محیط زیست آن نشود.

دکتر صادقلو زهکشی 280 هزار هکتار اراضی استان را بسیار پراهمیت دانست و افزود: دولت یازدهم تعهد اجرای 22 هزار هکتار را انجام داده و در این راستان 11هزار هکتار در دست اقدام است و یقیناً تا پایان سال 96 تلاش دارد تعهد خود را اجرایی نماید. در عین حال مذاکراتی با یکی از نهاد ها برای زهکشی 50 هزار هکتار صورت گرفته و بخش خصوصی نیز می تواند در این پروژه مشارکت نماید.

وی افزود: زهکشی کامل این اراضی تولید گندم کشور را 600 هزار تن افزایش می دهد و گلستان را که در حال حاضر پس از خوزستان دومین تولید کننده گندم است، به مقام نخست تولید گندم با کیفیت کشور تبدیل خواهد کرد.

وی که در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان سخن می گفت، خاطر نشان کرد: 26 درصد راه آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان با 76 میلیارد تومان در دولت یازدهم اجرایی شد و همچنین پروژه بازسازی ریلی قره تپه به گرگان با 19 میلیارد تومان، دوطرفه کردن خط آهن قره تپه تا مرز گلستان با مازندران با 96 میلیارد تومان که البته 65 در صد آن اجرایی شده و خط آهن گرگان به مشهد از مهمترین پروژه های ریلی استان بوده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: خط آهن گرگان به مشهد با مسائل مختلفی همراه بود اما در نهایت مقرر شد این راه ریلی از گرگان آغاز شود و بصورت ریل پایه از کنار شهرهای استان تا کلاله عبور کنند تا کاربری مسافری آن بیش از کاربری باری باشد.

دکتر صادقلو موزه روستایی قرق را پروژه ای ارزشمند در راستای حفظ میراث معماری روستایی دانست و افزود: موزه روستایی قرق به عنوان دومین موزه روستایی کشور و با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح اولیه شد و هم اکنون 15 میلیارد تومان از محل تبصره 36 به این موزه و موزه تاریخی گنبد تخصیص یافته که به نظر میرسد تا پایان کار دولت 80 درصد آن به سرمنزل مقصود برسد.

وی رشد تولید میگو در گلستان را قابل توجه دانست و گفت: در ابتدای این دولت تولید میگو در گلستان 200 تن بوده که در حال حاضر این رقم به 1300 تن رسیده که 85 درصد آن صادر می شود و اعتباراتی برای زیر ساخت های سایت 10هزار هکتار گمیشان اخذ شده است.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت مسئله خلیج گرگان، اظهار کرد: 5میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره 36 برای نجات خلیج گرگان تخصیص یافته و مقرر شده ظرف مدت کوتاهی تشکیلات اجرایی آن شکل بگیرد و مطالعات تکمیلی تا یک ماه انجام شود و بر اساس فرمت اجرا در پروژه احیای دریاچه ارومیه در خصوص نجات خلیج گرگان عمل شود و اجرای آن در کوتاه مدت و میان مدت به عهده گلستان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که ماندگار ترین اقدام استانداری گلستان در طول دولت تدبیر و امید چه بوده است، گفت: مهمترین مطالبه مردم در حال حاضر اشتغال است و طی 3 سال و نیم گذشته 65 هزار شغل در استان ایجاد شده و رقم بیکاری از 13.7 به 11.8 رسیده و تلاش کردیم اشتغال و رونق تولید را اولویت خود قرار دهیم.

دکتر صادقلو یادآورشد: در عمر دولت تدبیر و امید در گلستان 38 درصد از تحت پوشش های کمیته امداد امام خمینی (ره)با اشتغال زایی ، خارج شده اند.

 لازم به ذکر است در این نشست خبری ، اصحاب رسانه سوالات خود را در خصوص مسائل استان با استاندار گلستان در میان گذاشتند و ایشان پاسخ های مقتضی را ارائه کردند.

گفتنی است در این جلسه که تعدادی از مدیران استان نیز حضور داشتند، توضیحاتی در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید ارائه کردند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار