رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: از 68 تولیدکننده برتر بخش کشاورزی این استان تجلیل شد.
کد خبر: ۳۶۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 18 January 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: محمدمهدی قاسمی بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از کشاورزان برتر فارس اظهار داشت: از مجموع کشاورزان برتر این استان 62 مرد و 6 زن دارای مدرک تحصیلی دیپلم و کارشناسی در سنین 36 تا 46 سال هستند.

وی با اشاره به اهمیت و چاره‌ساز بودن بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین درعین‌حال چالش‌های پیش روی کشاورزی به‌ویژه کمبود باران و خشک‌سالی‌های اخیر، افزود: با تلاش‌های انجام‌شده شاهد تولید محصولات کشاورزی از دو تا 10 برابر در این استان هستیم که 132 برابر متوسط تولید کشاورزی پایدار است.

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از مهارت‌های علوم کشاورزی شاهد تولید سیب‌زمینی چهار برابر متوسط تولید، کلزا و جو 30 برابر، زعفران چهار برابر و پسته 13 برابر توسط کشاورزان برتر فارس بوده‌ایم.

قاسمی تصریح کرد: برای ارتقای بخش کشاورزی بنیاد توانمندسازی گندم طرح امید و مزارع الگویی با تلفیق از دانش بومی در استان فارس راه‌اندازی شده است.

وی بیان داشت: کشاورزان پیشرو سرمایه‌های اصلی کشور هستند و باید بستری برای رشد و فعالیت‌های تولیدی کشاورزان مولد ایجاد شود تا محصولات و تولیدات باغی، زارعی و دامی در این استان افزایش یابد.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی فارس نیز در ادامه این آیین اظهار داشت: محوری‌ترین عامل توسعه در کشور به‌ویژه استان فارس توجه به زیرساخت‌های تولیدات محصولات کشاورزی و دامی است.

حجت‌الاسلام عمادالدین بحرانی خاطرنشان کرد: برداشت 12 تن گندم آبی در هکتار در جهان نسبت به 3.5 تن در هکتار در ایران نشان از وجود چالش در بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: تولید باید برگرفته از یافته‌های علمی و تحقیقاتی روز دنیا باشد و کشاورزان نباید برای تولید محصولات خود بدون مشورت کارشناسان این بخش اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار