شهردار شیراز گفت: هدف از راه‌اندازی سرای یار مهربان، ترویج کتابخوانی در جامعه است.
کد خبر: ۳۶۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 18 January 2017
علیرضا پاک فطرت در آیین گشایش نخستین "سرای یار مهربان" با تاکید بر اینکه مردم باید با کتابخوانی مانوس شوند اظهار داشت: جامعه‌ای که کتابخوان بیشتری داشته باشد فرهنگ بالاتری دارد و روز به روز این جامعه پیشرفت می‌کند.

وی افزود: اگر مسئولان شهری به دنبال کاهش معضلات اجتماعی با انجام کارهای فرهنگی هستند بهترین کار فرهنگی ترویج کتابخوانی است و کتابخوانی با شعار به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه کتاب به راحتی در دسترس تمام مردم قرار گیرد.

شهردار شیراز به تشریح نحوه فعالیت نخستین سرای یار مهربان که در پایانه اتوبوسرانی واقع در میدان نمازی شیراز آغاز به کار کرده است پرداخت و گفت: مردم می‌توانند کتاب‌های اضافی خود را به این مرکز هدیه کنند و هر کسی می‌تواند از سرای یار مهربان، کتاب به رسم امانت بگیرد و پس از مطالعه در ایستگاه دیگر قرار دهد.

پاک‌فطرت همچنین به برگزاری برنامه ارزشمند سه‌شنبه‌های بدون خودرو توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه سبب ترویج استفاده از دوچرخه برای تردد در شهر به جای استفاده از خودروهای شخصی شده است و در نهایت به لطافت هوا کمک می می‌کند.

شیراز از دیرباز پایتخت فرهنگی بوده است

محمودرضا طالبان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آئین از گشایش نخستین سرای یار مهربان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: ترویج کتابخوانی در تثبیت جایگاه شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی تاثیر بسیار زیادی دارد و امیدوارم در دیگر پایانه‌های شیراز نیز سرای یار مهربان راه‌اندازی شود.

وی به سابقه دیرین استان فارس و شهر شیراز در پایتخت فرهنگی بودن اشاره کرد و افزود: در زمان کنونی تنها افتخار به گذشته نمی‌تواند به تثبیت پایتخت فرهنگی بودن شیراز کمک کند بلکه باید در این شهر رویدادهای فرهنگی رخ دهد و این شهر را به طور دائم در جایگاه پایتخت فرهنگی قرار دهد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران شهری ما باید به این نکته توجه کنند که در صورت وقوع همیشگی رویدادهای فرهنگی در شهر می‌توان ادعای پایتخت فرهنگی بودن داشت.

طالبان با اشاره به اینکه تعداد زیادی کتابخانه در بسیاری نقاط شیراز توسط اداره کل کتابخانه‌ها و یا شهرداری ساخته شده است گفت: شهر شیراز از کتابخانه مرکزی محروم است و لازم است مکان ساخت این کتابخانه بازنگری شود و شهرداری زمین مناسبی را در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار دهد.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی شیراز می‌تواند به نمادی زیبا و فرهنگی برای شهر تبدیل شود اظهار داشت: در صورت در اختیار قرار دادن زمین مناسب در نقطه‌ای که دسترسی آن برای همه مردم راحت‌تر باشد جمعیت بیشتری از این کتابخانه بهره‌مند خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار