تحقیقات پزشکی برروی بیماران بستری دربیمارستان های شیراز ،نشان می دهد مصرف گوشت مرغ، بیماران رادر برابرداروهای آنتی بیوتیک مقاوم کرده است.
کد خبر: ۳۶۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 18 January 2017
تابناک فارس به نقل از صداوسیما:معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین جلسه شورای استاندارد گفت : با بررسی وضعیت بیماران بستری در بیمارستان های شیراز مشخص شد که بیماران به علت مصرف گوشت مرغ در مقابل بسیاری از آنتی بیوتیک هایی که به خاطر عفونت به آن ها تزریق می شود مقاوم شده اند.
دکتر رزمجو افزود: اگر این روند ادامه یابد ، باید تزریق ومصرف آنتی بیوتیک ها در مرغداری ها قطع شود چون سلامت جامعه به خطر می افتد.
در این جلسه که با شرکت نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو شورای استاندارد استان بر گزار شد رهنما مدیر کل استاندارد فارس گفت :در استان فارس هزار 424 واحد تولیدی پروانه استاندارد معتبر دارند که تنها 877 مورد به صورت شبا نه روزی فعالند .
وی افزود: در 10 ماه گذشته 3 هزارو 700 مورد بازرسی از این واحدهای تولیدی صورت گرفته و محصولات آن ها نمونه برداری و آزمایش شده اند که در جریان این بررسی ها به تعدادی از این واحدها تذکر داده شده است.
رهنما افزود: برای افزایش بازرسی ها ورفع کمبود ها،امسال 9 آزمایشگاه ویژه بخش خصوصی  ،با اداره کل استاندارد همکاری می کنند.
رحمانی معاون امور اقتصادی استاداری فارس هم در این جلسه گفت : درصد قابل توجهی از واحد های تولیدی فارس فاقد استاندارد هستند  و حتی در این واحدهای تولیدی مرکز کنترل کیفیت هم وجود ندارد.
وی تاکید کرد ؛ مشکلات بخش استاندارد ،باید با همکاری تمامی دستگاه های عضو شورای استاندارد رفع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار