کد خبر: ۳۶۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ 18 January 2017
به گزارش تابناک یزد،رییس انجمن صنفی دفاترمسافر بری و گردشگری یزدگفت:ظرفیت‌های استان در حوزه ادبیات، شرایط را برای تقویت گردشگری ادبی فراهم کرده است از این رو از میدان امیرچخماق تا امامزاده شاهزاده فاضل، محوری به نام محور گردشگری ادبی یزد، طراحی شده است.

 موحد طی نشستی افزود:این محور از مجموعه تاریخی امیرچخماق شروع می‌شود و با عبور از آب انبار این مجموعه، موزه آب و منزل بی‌بی فاطمه به مقبره وحشی بافقی که به تازگی مکان‌یابی شده است، می‌رسد.
به گفته وی این محور همچنین خانه فرهیختگان استان از جمله شاعر و روزنامه‌نگار آزادی‌خواه  و وحشی بافقی را در بر می‌گیرد و با عبور از مسجد روضه محمدیه(حظیره) آرامگاه سومین شهید محراب آیت‌الله محمد صدوقی، به امامزاده شاهزاده فاضل ختم می‌شود.

این فعال حوزه گردشگری گفت: استان علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، در زمینه پرورش و حضور شاعران بلندآوازه و نویسندگان توانمند و صاحب‌نام، ظرفیت بالقوه‌ای دارد که هنوز معرفی نشده است.
وی افزود: قرار است در آینده نزدیک با همکاری کارشناسان و متخصصان حوزه ادبی استان، جلوه‌ها و جاذبه‌های ادبی استان برای رونق گردشگری ادبی، ساماندهی شود.
وی با اشاره به پرورش شعرایی چون وحشی بافقی، فرخی یزدی، ریاضی یزدی، شرف‌الدین‌علی در استان گفت: اگر مانند سایر حوزه‌های گردشگری، در حوزه گردشگری ادبی نیز سرمایه‌گذاری شود، می‌توان گردشگران و ادب دوستان زیادی را به یزد جذب کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معرفی یزد به نویسندگان ایرانی و خارجی و ایجاد زمینه ای برای انعکاس ویژگی های این شهر درآثار پرخواننده از اهداف و راهبرد مهم گردشگری ادبی است،تصریح کرد:با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،میراث فرهنگی و جامعه هتلداران یزدبه برگزاری طرح گردشگری ادبی که از طرحهای پایتخت کتاب یزد می باشد اقدام به طراحی سایت نموده است.

وی گفت:در این سایت نویسندگان علاقه مندان داخلی و خارجی با ثبت نام در این سایت بعنوان مهمان ویژه شهر یزد اقدام نموده که پس ارزیابی توسط گروه داوری ،نویسندگان طراحی به مدت یک هفته در شهر یزد ساکن شده و پس از بررسی شهر یزد اقدانم به نوشتن  و معرفی این شهر خواهند نمود.

یاداوری می شود این طرح از طرحههای نهایی یزد پایتخت کتاب ایران در سال جاری بوده که به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد مطرح شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار