تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / در نامه پیشین در اعلام اسامی بدهکاران دانه درشت شهرداری خوشبختانه از دو جهت موفقیت­آمیز بود چون هم جمع کثیری از همشهریان عزیز با واسطه و بی­واسطه، دور و نزدیک از این اقدام شهرداری در مسیر ستاندن حقوق شهروندان که مدت­ها در جیب عده­ای که خود را مکلف به رعایت حقوق شهروندی می دانستند، ابراز خرسندی کرده و ...
کد خبر: ۳۶۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 18 January 2017
 
به نام الله پاسدار خون شهیدان

 

آنکه غربال در دست دارد ، از پس کاروان می‌آید.

 

شهروندان عزیز

تابناک / در نامه پیشین در اعلام اسامی بدهکاران دانه درشت شهرداری خوشبختانه از دو جهت موفقیت­آمیز بود چون هم جمع کثیری از همشهریان عزیز با واسطه و بی­واسطه، دور و نزدیک از این اقدام شهرداری در مسیر ستاندن حقوق شهروندان که مدت­ها در جیب عده­ای که خود را مکلف به رعایت حقوق شهروندی می دانستند، ابراز خرسندی کرده و شهرداری را به ادامه­ی این مسیر تشویق کردند، و هم اینکه تعداد قابل توجهی از ۴۰ بدهکاری که مبالغ زیادی به شهرداری بدهکار بودند به شهرداری مراجعه کردند و حقوق حقه ی مردم را پرداخت کردند و به خیل همشهریان وظیفه­شناس و محترمی پیوستند که واقعیت لزوم پرداخت هزینه­های نگهداری و توسعه شهر را پذیرفته­­اند.

در مقابل همان طور که انتظار می­رفت عده­ی قلیلی از کسانی که با نقاب دفاع از حقوق شهروندان به دنبال مطامع خود هستند، چهره­ی واقعی خود را نشان دادند و وقتی که پای عمل رسید، بر همه عیان گشت که نه تنها این افراد به ارزش­هایی نظیر حقوق مردم اهمیتی نمی­دهند، بلکه گاهی خود محلل رانت­خواری برخی از بدهکاران دانه درشت شهرداری و شهر هستند.

این از الطاف الهی است که کسانی که سعی در تخریب اقدام انقلابی و مردمی شهرداری در احقاق حقوق شهروندان داشتند، با مواضع خود مهر تاییدی بر این واقعیت شدند که آنکه ریگی به کفش دارد جلوتر از همه فریاد «­دزد، دزد» سر می­دهد.

باعث تاسف است قلیلی از کسانی که خود را نماینده مردم می­دانند هر روز با یک نقاب وارد صحنه می­شوند و ساده­دلانه گمان می­برند مردم چهره واقعی­شان را نمی­شناسند. غافل از این­که به قول برتولت برشت، می‌توان به یک نفر برای همیشه دروغ گفت و می‌توان برای یک‌بار به همه دروغ گفت، اما، هرگز نمی‌توان برای همیشه به همه دروغ گفت. همچنان­که رهبر فرزانه انقلاب تعبیر زیبایی درباره هویدا شدن دست چدنی آمریکا هنگام دست دراز کردن به کار بردند.

کسانی که ساعاتی از روز با بلند کردن علم اصلاح­طلبی به مدیریت شهری حمله می­کنند، ساعاتی دیگر ردای اصولگرایی به تن می­کنند و شب­ها برای رخت­های روز بعد برنامه­ریزی می­کنند، نه به هیچ اصولی پایبندند نه اعتقادی به اصلاح­طلبی دارند.

علی ایحال­، شهرداری ضمن تقدیر از شهروندان و بدهکارانی که بدهی خود را پرداخت کرده­اند، پاسخگویی به چند سوال را ضروری می­داند.

نخست اینکه چرا طی این سال­ها و در زمان زعامت آن عزیز مدعی پاسداری از هر چیز و کس، در نظارت درون شهرداری و طی حدود ده سال به پرونده بدهی این افراد­ رسیدگی نشده است؟ این  سوالی است که ما نیز بار ها از خود پرسیده­ایم. بنام پاسداری از ناموس و مال و جان و ارزش­های مردم چگونه دست روی دست گذاشتند؟ چون بر اساس اسناد موجود در اداره حقوقی شهرداری رشت، تنها ۲۴۰ چک از دهه­ی ۸۰ در شهرداری بلاتکلیف مانده و مشخص نیست که مدیران شهرداری در طی آن دهه چرا این مطالبات را که حق مردم بوده و باید برای مردم رشت هزینه شود پیگیری نکرده­اند. در ۲۰ ماهی که از دوره­ی اخیر مدیریت شهری می­گذرد­، سعی کرده­ایم ابتدا با سیستمی کردن امور شهرداری - به جای پردازش دروغ­های چند صددرصدی سیستماتیک علیه دیگران- آمار دقیقی از بدهکاران دانه درشت تهیه و مقدمات پیگیری فراهم شود. از زمان تهیه نیز شهرداری در گام نخست تلاش کرد در یک فرآیند تعاملی و دو سویه این مطالبات را اخذ کند و وقتی در این مسیر با مقاومت روبه رو شد، انتشار اسامی بدهکاران دانه درشت را آغاز کرد.

دیگر اینکه، دلیل اعلام مخفف اسامی بدهکاران محل سوال بوده که این کار نه در یک تصمیم دورهمی! و نه جهت فرار رو به جلو، بلکه از یک سو به دلیل حفظ حداقلی از کرامت افراد صورت گرفته و از طرف دیگر، شهرداری، بدهکاران دانه درشت را شهروندانی بدحساب می­داند که می­توانند با پرداخت بدهی خود، به شهروندانی عادی تبدیل شوند. طبیعی است در صورت اصرار بدهکاران بر عدم پرداخت بدهی، شهرداری این بار برای حفظ کرامت شهروندان وظیفه­شناس و خوش­حساب تا دو هفته دیگر اسامی کامل بدهکاران دانه درشت ۶۰ نفر اعلامی به علاوه ۲۰ نفر بعدی تاکنون را منتشر خواهد کرد.

انتظار می­رود مدعیان مبارزه با فساد به جای ایراد اتهامات واهی و داغ کردن تنور اختلاف با سوء استفاده از مساله «­مبارزه با فساد» این جمله ی مقام معظم رهبری را نصب­العین قرار دهند که فرمودند: «امروز اگر شعار مبارزه با فساد مالی و اقتصادی داده شود، هر کس که پیرو امیرالمومنین است، باید از این شعار پیروی کند».

 

بر این اساس  ضمن تشکر از دستگاه­های نظارتی، قضایی و امنیتی، لیست مخفف اسامی ۲۰ بدهکار دانه درشت دیگر اعلام می­شود:

م- م         ۴۱۹۶۱۹۸۴۰۰ ریال          گلسار

م- ر         ۴۱۸۸۵۹۵۲۰۰ ریال          بلوار معلم

ص- ف      ۴۱۵۷۴۹۶۰۰۰ ریال         گلسار

ع - ر         ۴۱۵۰۹۰۰۰۰۰ ریال          بلوار خرمشهر

م- الف       ۴۱۳۷۷۷۲۸۰۰ ریال          گلسار

ب – ق      ۴۱۰۳۷۱۵۵۰۰ ریال    بلوار شهید افتخاری

الف- ع       ۴۰۹۶۴۶۳۱۶۸ ریال             گلسار

م- خ          ۴۰۸۹۴۶۳۱۶۸ ریال             گلسار

 ا- د          ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال            خیابان آیت‌الله رودباری

س- د        ۳۹۶۴۰۶۰۸۰۰ ریال             گلسار

ح- ح         ۳۸۶۸۲۵۸۸۰۰ ریال           بلوار دیلمان

م- ز          ۳۸۴۰۹۳۴۰۰۰ ریال             بلوار شهید چمران

ج-ج          ۳۸۲۳۹۲۳۶۰۰ ریال              علی‌آباد

ع- ح          ۳۸۱۱۸۳۰۰۰۰ ریال           خیابان آزادگان

ب- الف       ۳۸۰۰۷۵۹۸۵۰  ریال    بلوار امام خمینی

ز- الف        ۳۷۹۹۰۰۸۸۰۰ ریال         بلوار دیلمان

ع- ش         ۳۷۴۰۹۵۶۸۰۰ ریال             منظریه

ح-س          ۳۶۰۷۸۰۰۰۰۰  ریال            علی‌آباد

م-ر            ۳۵۴۵۳۰۴۰۰۰  ریال              گلسار

ح-ج           ۳۴۲۵۰۸۳۲۰۰ ریال               گلسار

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار