استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نباید جوان گریز بود گفت: این قشر از جامعه را باید با همه ایده ها، مطالبات و تندی هایشان پذیرفت.
کد خبر: ۳۶۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 17 January 2017
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با نخبگان جوان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آینده کشور باید بر پایه توجه به جوانان و نقش آنان، برنامه ریزی شود که در استان نگاه بر تقویت و ریسک در بکارگیری این نیروهاست.
وی ادامه داد: اگر به اقتصاد مقاومتی می اندیشیم اساس کار باید بر پایه استفاده از سرمایه های ملی یعنی جوانان با همه تنوع، کثرت و جنسیت باشد.
وی تصریح کرد: هم اینک 16 نفر از مشاوران فرمانداران در سیستان و بلوچستان از جوانان هستند و نخستین مدیر زن اداره کل محیط زیست استان از بانوان توانمند بومی تعیین شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان پهناور از جوانان ارزشمند و بالغ و جامع نگر برخوردار است که بهترین پشتوانه برای کشور و استان محسوب می شوند.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های فراوان در جوانان انتظار می رود آنان در انتخابات شورای شهر و روستا در سال آینده فعال عمل کنند تا برای مراتب بالاتر مدیریتی آماده شوند.
وی از جوانان نخبه سیستان و بلوچستان خواست یک جریان و تشکل تشکیل دهند و از خرد جمعی برای پذیرش احزاب در جامعه بهره گیرند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه سال آینده استان مقصد گردشگری مشخص شده است جوانان استان می توانند جنبش هر فرد یک رسانه را راه اندازی کنند و در این جریان به معرفی نقاط گردشگری و دیدنی این منطقه بپردازند.
هاشمی گفت: در تلاش هستیم بتوانیم از 20 اسفند تا 20 فروردین مشعل گاز را در استان با حضور رئیس جمهور روشن کنیم.
وی کلنگ زنی خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار و از زاهدان به زابل، راه اندازی باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان، کلنگ زنی فرودگاه چابهار، بهره برداری از طرح آبیاری با لوله به 10 هزار هکتار از زمین های دشت سیستان و افتتاح کارخانه مس چهل کوره را از جمله برخی اقدامات در زمان حضور رئیس جمهور در استان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه تلاش داریم بهره برداری از 30 هزار هکتار از زمین های جنوب استان که مجهز به سامانه آبیاری نوین شده اند را در زمان حضور رئیس جمهور انجام دهیم گفت: بحران آب در استان جدی است به گونه ای که شاهد کاهش 98 درصدی بارندگی ها نسبت به سال قبل هستیم که این امر ما را به استفاده صحیح از منابع آب و کشت های گلخانه ای و آبیاری مکانیزه سوق می دهد.
وی گفت: همچنین در صدد هستیم در مدت حضور رئیس جمهور در استان کنگره بزرگ جوانان را اجرا کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان آیت الله هاشمی رفسنجانی را اسوه صبر و مقاومت معرفی کرد و افزود: آیت الله هاشمی از همه فشارها به راحتی عبور می کرد.
وی با اشاره به یک سالگی برجام گفت: برجام ضامن آینده با سعادت جوانان و راه گشای بسیاری از مشکلات بوده است.
به گزارش ایرنا فرصت برابر دادن و رفع محدودیت ها برای فعالیت جوانان، افزایش اختیارات تشکل ها و نهادهای مدنی، رفع نابسامانی های جامعه، اهمیت دادن به فرهنگ و هنر مردم منطقه و جلوگیری از بی مهری به جوانان هنرمند، استفاده از جوانان توانمند در فرصت های مختلف شغلی بدور از هر فکر سیاسی، فراهم کردن فرصت های پایدار شغلی برای جوانان و توجه به آموزش و پرورش در بخش های مختلف از جمله خواسته های جوانان در این نشست بود.
توجه به رشد مدنی جامعه، افزایش اعتبارات ورزشی، اهمیت دادن به جوانان مدال آور ملی و جهانی استان از طریق حمایت شغلی و مسکن، تشکیل نهاد مردمی برای جوانان خارج از حوزه دولت و تشکیل شورای جوانان در شهرستان ها و استان، در نظر گرفتن نقش جوانان سیستان و بلوچستان در حوزه ملی و حمایت ویژه در حوزه گردشگری از جوانان از دیگر مطالبات مهم جوانان در این نشست به حساب می آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار