مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از راه‌اندازی 25 غرفه صنایع دستی، مد و لباس در محل نخستین جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی خبر داد و گفت: 14 گروه نمایشی نیز در جشنواره بین‌المللی اقوام‌، آئین نمایش را اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 17 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از فارس،ابراهیم رحیمی‌زنگنه امروز با اشاره به میزبانی کرمانشاه در برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری اقوام، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی اقوام‌ ایرانی، رویدادی فرهنگی 30 دی‌ماه سال‌جاری به مدت چهار روز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، شهرداری، موسسه فرهنگی و هنری شکوه انقلاب برگزار می‌شود.

وی به حضور 22 گروه موسیقی از نقاط مختلف قومی ایران و سه کشور خارجی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: 14 گروه نمایشی نیز در جشنواره بین‌المللی اقوام‌، آئین نمایش را اجرا می‌کنند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزاری کارگاه تخصصی مد و لباس اقوام را از سلسله برنامه‌های جانبی جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی دانست و گفت: 25 غرفه صنایع دستی، مد و لباس در محل نخستین جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره به‌صورت متمرکز همراه با اجرای آواها، نغمه‌ها و نمایش در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: نمایش نذر موی سر حسین کرمانشاهی 30 دی‌ماه سال‌جاری ساعت 19 در تالار انتظار برگزار می‌شود.

به گفته رحیمی‌زنگنه، ریشه‌شناسی قوم کرد با سخنرانی مسعود گلزاری  ساعت 11 صبح،کارکرد آیین‌های نمایشی در تئاتر معاصر با سخنرانی داوود فتحعلی‌بیگی ساعت‌ 16 تا 18:30 دقیقه، ریشه مشترک موسیقی‌های کردی و موسیقی‌های قدیم جهان با سخنرانی حمیدرضا اردلان و بهرام جمالی ساعت 20  از سلسله نشست‌های تخصصی جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی است که شنبه 2 بهمن‌ماه سال‌جاری در مجتمع انتظار‌، سالن پلاتو برگزار می‌شود.

این مسؤول اختتامیه جشنواره مذکور را روز یک‌شنبه سوم بهمن‌ماه سال‌جاری عنوان کرد و گفت: تجلیل از چهره‌ ماندگار موسیقی و شوالیه آواز ایران شهرام ناظری، تجلیل از استاد برجسته نمایش حمید‌رضا نعیمی همراه با اجرای تنبورنوازی 110 نفره مستور و اجرای گروه دف‌نوازی خاک‌نشین کردستان روز یکشنبه همزمان با روز اختتامیه جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی برگزار می‌شود.

رحیمی‌زنگنه در پایان با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در 2 سینمای کرمانشاه، ادامه داد: امسال برای نخستین بار 20 فیلم در 2 سینمای آزادی و فرهنگ کرمانشاه در سه سانس اکران می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار