دور نهایى نخستین دوره ی جایزه ی بین المللی پیانوى باربد با حضور پیانونوازانی از سراسر ایران و کشور ارمنستان در شهر شیراز برگزار شد و دو نفر از برندگان نهایی که تابستان ١٣٩٦ برای شرکت در مستر کلاس های بزرگان پیانونوازی فرانسه و اجراى کنسرت عازم این کشور خواهند بود، معرفی شدند.
کد خبر: ۳۶۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 16 January 2017
به گزارش تابناک فارس:جایزه باربد با اعلام فراخوان در مردادماه امسال آغاز به کار کرد و دبیرخانه آن تا ١٠ آذرماه، ١٠٧ ویدئوى ارسالى از داوطلبان دریافت کرد که براى جایزه اى که نخستین سال برگزارى اش را سپرى مى کرد، شایان توجه بود. سپس شوراى بازبینى آثار، متشکل از کریستوف بوکودجیان و کارین ظریفیان از کنسرواتوار شهر پاریس و لیلا رمضان از کنسرواتوار لوزان، ٢٠ داوطلب را براى رقابت در مرحله دوم این جایزه برگزید.

پس از اجراى زنده این پیانیست هاى جوان و نوجوان در حضور آقاى بوکودجیان در شیراز، ٨ نفر در گروه سنى اول، و ٥ نفر در گروه سنى دوم به مرحله بعد راه یافته و از ٢٢ تا ٢٤ دى ماه در مسترکلاس هاى ایشان حضور یافتند.

برگزیدگان مرحله سوم جایزه بین المللى پیانوى باربد:

گروه سنى الف

١. کارن احسان زاده/ ١٠ ساله از تهران

٢. هستى آریان نیا/ ١٢ ساله از کرج

٣. کامیار حاجى زاده/ ١٢ ساله از بوشهر

٤. رُنا رهبرى/ ١٣ ساله از ارمنستان

٥. کسرى افشار/ ١٢ ساله از شهریار

٦. آناهیتا جمشیدى/ ١٦ ساله از شیراز

٧. محمدجواد بهرامى/ ١٧ ساله از تهران

٨. بابک رشیدیان/ ١٨ ساله از مشهد

گروه سنى ب

١. ماهور اربابیان/ ٢٣ ساله از تهران

٢. ارشیا قربانى/ ٢٣ ساله از کرج

٣. سهراب قربانى/ ٢١ ساله از رشت

٤. اشکان لایق/ ١٩ ساله از تهران

٥. متین لادانى/ ٢٥ ساله از تهران

در مرحله نهایى که روز جمعه ٢٤ دى ماه در تالار دانشگاه شیراز و در حضور مخاطبان عمومى برگزار شد، این ١٣ داوطلب به روى صحنه رفتند که اجراى هاى استاندارد، باکیفیت و درخشان آنها، مورد استقبال مخاطبان عام و نیز خاص این برنامه قرار گرفت. در اختتامیه این مراسم که عصر جمعه در تالار باشگاه دانشگاه شیراز برگزار شد، مهمانان ویژه ای از جمله رافائل میناسکانیان، نوین افروز، آرپینه اسرائیلیان، آزاد حکیم رابط، کیاوش صاحب نسق و دکتر آذین موحد حضور داشتند. همچنین خبرنگارانى از فرانسه، سوئیس و ایران، بیننده و گزارشگر این رویداد بودند.

این جشنواره به همت محمد ملازم حسینی مدیر کارخانه و گالری پیانوی باربد، موسسه ی فرهنگی هنری شهر آفتاب و انجمن شیراز فیلارمونیا به انجام رسید و آرش اسماعیلی و لیلا رمضان مدیریت هنری آن را بر عهده  داشتند.

محسن خباز (مدیر اجرایی) ضمن تشکر از تمام شرکت کنندگان و برگزار کنندگان این جایزه، از محمد ملازم به عنوان  شخص اصلى این رویداد یاد کرد و گفت: امیدورام اتفاق هایی از این دست روزافزون باشد و هنرمندان بتوانند با حمایت چنین جریان هایی هنر متعالی را بیشتر به منصه  ظهور برسانند.

دکتر مریدی-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس- با حضور در این مراسم از آرزوی خود در کاهش تصدی گری دولت در اجرای رخدادهای فرهنگی هنری گفت و این جشنواره را گامی بلند به  سوی خلاقیت های والای هنری و پرداختن به دایره ی وسیع معنا دانست.

آرش اسماعیلی (مدیرهنرى) ضمن ارائه ی گزارش از روند برگزاری این جایزه و تشکر از دست اندرکاران و برگزارکنندگان، این جایزه را تحقق یک رویا خواند. در ادامه از گروه  علمی نخستین جایزه ی بین المللی پیانوى باربد(آرش اسماعیلی، لیلارمضان و کریستف بوکودجیان) تقدیر به عمل آمد. در انتهای این مراسم، پیش از اعلام اسامی برندگان از رافائل میناسکانیان و نوین افروز به عنوان پیش کسوتان آموزش پیانوى کلاسیک در ایران و علی آزاد به عنوان پیشکسوت آموزش پیانو در شیراز تقدیر شد.

پایان بخش این مراسم تقدیر از نوازندگان جوان حاضر در مرحله سوم و معرفى نفرات برتر بود که با استقبال حاضران مواجه  شد.در نهایت بابک رشیدیان از مشهد در گروه الف و اشکان لایق از تهران در گروه ب جواز حضور در فرانسه را دریافت کردند. داوران در این مرحله محمد جواد بهرامی و متین لادانی را به عنوان برندگان ذخیره اعلام کردند. همچنین، کارن احسان زاده، پیانیست ١٠ ساله، را شایسته تقدیر دانستند. یک روز پس از این رویداد، اساتید مدعو، مهمانان ویژه، نفرات برگزیده و خبرنگاران، از نخستین کارخانه ى تولید پیانو در ایران که به همت محمد ملازم  تاسیس شده و مدیریت مى شود، بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار