ورزش یکی از روش های معمول جلوگیری از بیماری های مزمن همچون بیماری قند و سرطان است؛ همچنین می تواند از مرگ زودرس جلوگیری کند. اما چه میزان ورزش می تواند این مزایا را برای ما فراهم کند؟
کد خبر: ۳۶۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵ 16 January 2017
به گزارش تابناک فارس:از آنجا که ورزش روزانه در برنامه کاری همه نمی گنجد، محققان تصمیم گرفتند تا با انجام مطالعات بیشتر تفاوت میان ورزش روزانه با دو روز ورزش در هفته را تعیین کنند.

بنا به تحقیقات اخیر پژوهشگران، تعداد دفعاتی که ورزش می کنید لزوما تأثیر چندانی بر طول عمر شما نخواهد داشت.

یافته های این محققان نشان داده که کمی فعالیت فیزیکی، حتی اگر کمتر از حدی که اکنون رایج است باشد، می تواند از مرگ زودرس جلوگیری کند.

میزان فعالیت فیزیکی توصیه شده از سوی پزشک ها، ۱۵۰ دقیقه در هفته است. اما محققان متوجه شدند کسانی که این ۱۵۰ دقیقه فعالیت را در دو روز می گنجانند و کسانی که کمتر از این ورزش می کنند به یک اندازه از مزایای آن منفعت خواهند برد.

همچنین مشخص شده است که کسانی که به صورت روزانه ورزش می کنند و کسانی که تنها دو روز فعالیت فیزیکی دارند، هر دو خطر مشکلات قلبی را به اندازه ۴۰ درصد کاهش می دهند.

این خبر خوبی برای بسیاری است که نمی توانند به صورت روزانه فعالیت فیزیکی داشته باشند. اما کارشناسان تأکید کردند که فعالیت های روزمره از قبیل کار در خانه و یا محیط کار نمی تواند جایگزین فعالیت فیزیکی در اوقات فراغت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار