مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت در سال 96 نسبت به سال قبل 25.2 درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۶۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹ 15 January 2017
  به گزارش تابناک مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت در سال 96 نسبت به سال قبل 25.2 درصد رشد نشان می‌دهد.
 
 حسن قاسمی، اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ملی وزارت جهاد کشاورزی را در لایحه بودجه سال 96 بالغ بر چهار هزار و 926 میلیارد تومان عنوان کرد.
 
وی افزود: اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی وزارت جهاد کشاورزی در بودجه سال گذشته سه هزار و 935 میلیارد تومان بوده است.
 
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاروزی با بیان این که اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ردیف های متفرقه ملی وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت در سال 96 برابر با 4682.2 میلیارد ریال بوده است، گفت: این رقم نسبت به اعتبارات ردیف های متفرقه قانون بودجه سال 95 که مبلغ 3991 میلیارد ریال بود، معادل 17.3 درصد افزایش نشان می دهد.
 
وی درج اعتبارات 24 هزار و 260 میلیارد ریالی توسعه روش های نوین آبیاری به طور کامل در پیوست شماره یک لایحه بودجه سال 96 و همچنین اصلاح هدف کمی این طرح از 700 هزار هکتار به دو میلیون و یکصد هزار هکتاردر برنامه ششم توسعه را بزرگترین دستاورد و ابتکار عمل وزارت جهاد کشاورزی دانست.
 
مدیر کل دفتربرنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی همچنین از تخصیص ردیف متفرقه تملک دارایی سرمایه ای با عنوان تقویت اعتبارات طرح های آب و خاک و شبکه های فرعی برای نخستین بار در لایحه بودجه پیشنهادی دولت خبر داد و گفت: بر اساس این ردیف 150 میلیارد تومان برای طرح های آب و خاک و احداث شبکه های فرعی اختصاص می یابد.
 
وی اعتبارات کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات در لایحه بودجه 96 را 70 میلیارد تومان اعلام کرد.
 
قاسمی افزود: این رقم نسبت به اعتبار 19.7 میلیارد تومانی سال 95 رشدی برابر با 255.3 درصد دارد.
 
وی گفت: در راستای توسعه و حمایت از کشت دانه های روغنی و چغندر قند نیز دو ردیف متفرقه در لایحه بودجه دولت به مبلغ 210 میلیارد تومان لحاظ شده است.
 
قاسمی اضافه کرد: از این مبلغ به تفکیک 120 میلیارد تومان هزینه ای و 90 میلیارد تومان تملک دارایی سرمایه ای است.
 
وی با اذعان به این که مکانیزم این اعتبار، درآمد هزینه ای است و این مبلغ از محل عوارض واردات شکر و دانه های روغنی به وزارتخانه برگشت داده می شود، اظهار داشت: علاوه بر این رقم، 100 میلیارد تومان به طور خاص به کشت دانه های روغنی اختصاص می یابد.
 
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از این 100 میلیارد تومان، 50 میلیارد تومان هزینه ای و 50 میلیارد تومان دیگر تملک دارایی سرمایه ای است.
 
وی درباره اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی برنامه آبخیزداری و حفاظت خاک در لایحه پیشنهادی بودجه 96 گفت: اعتبارات تملکی ملی این برنامه 510.1 میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبارات تملکی ملی سال 95 معادل 120.9 درصد افزایش نشان می دهد.
 
این مقام مسوول در عین حال اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی در حوزه احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل های کشور را 224.1 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به 159.1 میلیارد تومان اعتبارات تملکی ملی سال 95 از رشد 40.9 درصدی برخوردار است.
 
قاسمی با اشاره به افزایش حدود 177 درصدی اعتبارات مقابله با بیابانزدایی و تثبیت شن های روان اعلام کرد: این اعتبارات از 68.5 میلیارد تومان در بودجه سال 95 به 189.8 میلیارد تومان در لایحه بودجه پیشنهادی 96 ارتقا یافته است.
 
وی با اشاره به این که برای نخستین بار ردیف مستقل هزینه ای در لایحه پیشنهادی بودجه 96 برای اطفای حریق جنگل ها و مراتع ایجاد شده است، اعتبار این ردیف را 10میلیارد تومان عنوان کرد.
 
وی درباره یارانه خرید تضمینی گندم ، گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه 96 دولت، یارانه خرید تضمینی گندم با 82.2 درصد رشد به رقم 8200 میلیارد تومان افزایش پیشنهاد کرده است.
 
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی،یارانه خرید تضمینی گندم در بودجه سال 95 را 4 هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد.
 
افزایش 58 درصدی ردیف متفرقه دولت در بودجه 96
 
قاسمی در ادامه از افزایش 58 درصدی ردیف متفرقه درآمد هزینه ای دولت در بودجه سال آینده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اختیاراتی که قانونگذار به موجب بند (1) ماده (13) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت داده، ردیف متفرقه ای برای دولت لحاظ شده که این ردیف از 190 میلیارد تومان در بودجه سال 95 به 300 میلیارد تومان در سال 96 ارتقا یافته است.
 
وی با بیان این که بخش اعظم این اعتبارات متفرقه ای به حوزه کشاورزی تخصیص می یابد، تصریح کرد: از این اعتبارات 300 میلیارد تومانی در راستای حمایت از تولید یا تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر مبنای تصمیمات دولت، هزینه می شود.
 
قاسمی یادآور شد: سال گذشته از محل برگشت درآمدهای این ردیف برای حمایت از چغندرکاران استفاده شد.
 
وی در مورد اعتبارات هزینه ای ملی موسوم به اعتبارات جاری وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه در لایحه بودجه پیشنهادی 96 نیز گفت: این اعتبارات بالغ بر 1241.4میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به سال قبل 10.58 درصد رشد نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار