استاندار فارس گفت: در حوزه راه سازی پروژه ای مهم تر از آزادراه شیراز – اصفهان در کشور وجود ندارد چرا که با احداث 230 کیلوتر آزادراه، 130 کیلومتر از مسافت شیراز به اصفهان و در ادامه به تهران کاسته می شود.
کد خبر: ۳۶۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 15 January 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس: مهندس سید محمد علی افشانی در مراسم آغاز عمليات اجرايي قطعه 7 آزادراه شيراز – اصفهان كه با حضور معاونان وزير راه و شهرسازي و تعدادي از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد اظهار داشت: بر اساس دستور وزير با كفايت و با تدبير راه و شهرسازي آزادراه شيراز – اصفهان بايد در سال 97 به بهره برداري برسد و از آنجا كه قطعه 7 در مجاورت شهر شيراز واقع شده است با آغاز عمليات اجرايي آن مردم اميدوار خواهند بود كه تا پايان هفته دولت سال 97 شاهد افتتاح پروژه باشند.
وي گفت: پيشرفت فيزيكي پروژه طي يك سال گذشته معادل چند سال گذشته بوده به طوريكه طي بازيدي كه در نيمه دوم سال گذشته انجام شد پيشرفت فيزيكي حدود 23 درصد بود كه در حال حاضر اين پيشرفت به 48 درصد رسيده است.
مهندس افشاني ادامه داد: اعتبار پروژه در سال گذشته رقمي بالغ بر 14 ميليارد تومان بود و با توجه به منابع محدود مالي خوشبختانه با دستور وزير راه و شهرسازي مبلغ 300 ميليارد تومان اوراق خزانه اسلامي به پروژه اختصاص يافت و در ابتداي سال نيز 300 ميليارد تومان ديگر نيز تخصيص يافت كه با تعهد قرارگاه خاتم الاوصيا كه معادل همين ميزان اعتبار مي باشد كل اعتبار آن هزار و 200 ميليارد تومان رسيد.
استاندار فارس گفت: انتظار مي رود كه پيمانكار نيز سرعت اجراي كار را افزايش دهند تا پروژه در زمان مقرر به بهره برداري برسد.
وي افزود: بايد كار از همين لحظه در قطعه 7 شروع شود و به هيچ وجه نبايد كار تعطيل شود.
استاندار فارس گفت: اين پروژه مهم ترين پروژه اقتصاد مقاومتي كشور مي باشد چرا كه با اجراي آن 130 كيلومتر مسافت نزديك تر مي شود و اين كاهش مسافت به معناي كاهش سوخت و كاهش زمان و در نهايت افزايش بهروري مي باشد كه يكي از بندهاي اقتصاد مقاومتي مي باشد.
مهندس افشاني گفت: اين پروژه از زيباترين مناظر طبيعي نيز عبور خواهد كرد و جانمايي چندين مجتمع خدماتي رفاهي نيز در طول مسير انجام شده است و اميدواريم با بهره برداري از اين پروژه مجتمع هاي خدماتي نيز به بهره برداري برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار