قیمت ۷۰ هزار تومانی بلیت جشنواره موسیقی فجر شیراز بیشتر از اینکه عموم مردم را در شهر هنر به موسیقی و فرهنگ پیوند دهد، سود مالی چشمگیری را عاید برگزارکنندگان برنامه خواهد کرد.
کد خبر: ۳۶۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 15 January 2017
تابناک فارس به نقل از مهر: سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر استان فارس در حالی از فردا در شیراز آغاز می‌شود که تنها نام جشنواره را یدک می‌کشد و هیچ‌گونه تأثیری در نرخ بلیت ندارد.

برگزاری جشنواره در سراسر جهان به این معنی است که اکثر مردم جامعه از این فرصت استفاده و بتوانند از هنرهای دلخواه ازجمله فیلم، موسیقی، تئاتر و... استفاده کنند.

سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس با حضور خوانندگان پاپ، سنتی و گروه‌های خارجی و بومی برگزار می‌شود درحالی‌که مردم در انتظار کاهش نرخ بلیت خواننده‌های پاپ بودند این اتفاق روی نداد و نرخ بلیت جشنواره با کنسرت‌های آزاد هیچ تفاوتی ندارد.

بلیت جشنواره موسیقی فجر ۷۰ هزار تومان

به گفته یکی از تهیه‌کنندگان این جشنواره که دو برنامه را برای جشنواره آماده کرده است، قرار نبوده نرخ بلیت تغییر کند زیرا طی یک سال گذشته همین رقم بوده است.

او ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با انجمن موسیقی ارشاد فارس داریم برنامه‌ها و نرخ‌های خود را اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هزینه‌های سالن، هزینه‌های آوردن گروه‌ها از تهران به شیراز را باید پرداخت کنیم  بنابراین باید نرخ مناسبی را برای بلیت‌ها در نظر بگیریم.

این تهیه‌کننده کنسرت در شیراز، گفت: نرخ بلیت‌ها در جشنواره موسیقی فجر از ۴۵هزار تومان تا ۷۰هزار تومان است که نرخ‌های ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان مربوط به طبقه دوم تالار حافظ است.

او در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل جشنواره فجر تخفیف ندارد، گفت: هزینه گرفتن سالن و هزینه‌های دریافتی گروه‌های موسیقی برای انجام برنامه در جشنواره فجر تخفیف ندارد که ما بخواهیم در نرخ بلیت‌ها تخفیف دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که اداره ارشاد بابت یک‌شب اجاره سالن چه رقمی را دریافت می‌کند، گفت: این‌گونه اعداد و ارقام محرمانه است و من نمی‌توانم آن‌ها در اختیار شما قرار دهم.

جشنواره به معنی تخفیف در نرخ بلیت است

یکی از متقاضیان دیدن کنسرت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه نام جشنواره باید از موسیقی شیراز برداشته شود، گفت: در طول سال کنسرت‌های مختلفی در شیراز برگزار می‌شود که به دلیل نرخ بالای بلیت نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم اما امروز نرخ بلیت جشنواره نیز بازمان عادی تفاوت ندارد.

فرشاد رحیمیان تأکید کرد: نرخ بلیت کنسرت‌ها در زمان عادی ۷۰ هزار تومان است و امروز در جشنواره موسیقی فجر نیز نرخ همین رقم است درحالی‌که باید در زمان جشنواره مردم شاهد تخفیف باشند.

وی یادآور شد: جشنواره به معنی زمانی برای استفاده همگان است اما در جشنواره موسیقی فجر شیراز بازهم کسانی می‌توانند استفاده‌کنندگان که در طول سال نیز به کنسرت می‌روند.

این شهروند شیرازی با اشاره به اینکه نرخ بلیت ۴۰ هزارتومانی مربوط به صندلی‌هایی است که نه صدا می‌شنویم و نه تصویر مناسب داریم، گفت: بالاترین صندلی‌های تالار حافظ با نرخ ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که متأسفانه به‌هیچ‌عنوان ارزش ندارد.

اما رئیس انجمن موسیقی فارس در گفت‌وگو با مهر، گفت: با توجه به هزینه‌هایی که شرکت‌ها و مؤسسات تهیه‌کننده کنسرت بر عهده می‌گیرند قیمت‌گذاری بلیت تابع این هزینه‌ها است اما سقفی که برای بلیت تهیه‌شده نرخ از ۳۰ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان است.

هدایت رضایی ادامه داد: اطلاعی ندارم که در جشنواره‌های دیگر تخفیف بلیت وجود دارد یا خیر اما در سال جاری به دلیل جلوگیری از انحصار طلبی در برگزاری جشنواره به ۷ شرکت اجازه ورود و فعالیت داده شده است.

به گزارش مهر، به نظر می رسد این گونه برگزاری جشنواره ها بیشتر بر روی اقشار پر درآمد و متمول جامعه متمرکز شده که بتوانند با هزینه های گزاف از موسیقی بهره برند و برای خانواده های با درامد متوسط و پایین تر چنین برنامه ای تعریف نشده است.

با  بلیت ۷۰ هزار تومانی شاید نتوان برای  شهر شیراز واژه شهر هنر و فرهنگ را استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار