سیزدهمین جشنواره موسیقی «نوای فجر فارس» از ۲۵دی تا ۳ بهمن در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۳۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 14 January 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس انجمن موسیقی فارس گفت: در این دوره از جشنواره نوای فجر گروه های موسیقی پاپ، سنتی، مقامی در تالارهای حافظ، احسان و باشگاه دانشگاه شیراز به طور همزمان اجرا خواهند داشت.
هدایت رضایی با بیان اینکه ۲۵ دی علاوه بر برگزاری کارگاه «سبک شناسی موسیقی کلاسیک» که توسط استاد آذین موحد از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در سالن غزل تالار حافظ برگزار می شود گفت: باشگاه دانشگاه شیراز نیز ساعت ۱۸ میزبان «تریو رمبرانت» از هلند  و احسان اینانلو، ساعت ۲۱ میزبان «رسیتال پیانو» کریستوف بوکودجیان از فرانسه است.
دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نوای فجر فارس افزود: همچنین در روز 25 دی در بخش موسیقی بومی، گروه مقام در تالار احسان ساعت ۲۰ اجرا خواهد داشت.
وی افزود: برنامه های یکشنبه ۲۶ دی نیز شامل اجرای مازیار فلاحی خواننده پاپ در تالار حافظ در دوسانس ۱۸ و ۲۱، کارگاه آموزش پیانو و درامز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ توسط «رمبرانت فردریش» و «وینسنت پلنجر» و کنسرت اشکان خطیبی با عنوان «قلم را بچرخان» است.
رضایی گفت: برنامه های سومین روز جشنواره نوای فجر شامل کنسرت شهرام شکوهی در سانس های ۱۸ و ۲۱ در تالار حافظ، اجرای گروه «همنوازان ایران» در بخش بومی و کارگاه «صدا، ماهیت ضبط و مفاهیم ایرانی» از ساعت ۱۴ تا ۱۷ توسط رضا عسکراده، ریموند موسیسیان و رامین مظاهری در تالار غزل است.
رییس انجمن موسیقی فارس با بیان اینکه  برنامه های روز سه شنبه ۲۸ دی جشنواره شامل اجرای فرزاد فرزین در سانس های ساعت ۱۸ و ۲۱ در محل تالار حافظ است افزود: همزمان با این اجرا محمد زندوکیلی نیز در تالار احسان اجرا دارد.
به گفته وی، همچنین چهارشنبه ۲۹ دی کنسرت پاپ سیامک عباسی در دو نوبت ساعت های ۱۸ و ۲۱ در تالار حافظ برگزار می شود. رضایی از برپایی کارگاه «آیین موسیقی های مناطق ایران» توسط مریم فرسو از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در سالن غزل تالار حافظ خبر داد و گفت: پنجشنبه ۳۰ دی گروه موسیقی «کاکوبند» میهمان شیرازی هاست که در ساعت های ۱۸ و ۲۱ در تالار حافظ به هنرنمایی می پردازند.
همچنین در این روز از ساعت ۱۴ تا ۱۷ کارگاه «هنر آهنگسازی موسیقی فیلم» توسط امین هنرمند در تالار غزل برگزار می شود.
این درحالیست که در ادامه باشگاه دانشگاه شیراز در ساعت ۲۱ به استقبال گروه موسیقی «دنگ شو» می رود. دبیر جشنواره موسیقی نوای فجر از اجرای گروه موسیقی «دال» در ساعت ۲۱ جمعه اول بهمن ماه خبر داد و افزود: شنبه ۲ بهمن ماه گروه موسیقی بومی و مقامی «رستاک» دو نوبت اجرا در ساعت های ۱۸ و ۲۱ تالار حافظ دارند و در این بخش، «گروه نو» هم در تالار حافظ ساعت ۲۰ اجرا خواهد داشت.
وی پایان بخش سیزدهمین جشنواره موسیقی نوای فجر فارس را به اجراهای گروه رستاک در دو نوبت عنوان کرد و گفت: این گروه در ساعت های ۱۸ و ۲۱ بار دیگر به اجرا می پردازند.
رئیس انجمن موسیقی فارس تمرکز بر گروه های موسیقی بومی و مقامی را نقطه عطف این دوره از جشنواره نوای فجر استان فارس عنوان کرد و افزود: در کنار این، کارگاه های آموزشی با دعوت از اساتید فن موسیقی کشور میزبان علاقه مندان به این هنر است.
دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نوای فجر فارس با اعلام اینکه امسال جشنواره دارای آیین گشایش و پایانی نیست، گفت: از آنجا که خاستگاه جشنواره بین المللی موسیقی فجر تهران است، امسال در شهرستان ها شیوه اجرای برنامه ها به نحوی است که شکل رقابتی ندارد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار