سفر وزیر ارشاد به شیراز
قسم خوردن وزیر در دفاع از دولت /به تالار مرکزی شیراز بودجه بدهید/کتابی با 2/6 میلیارد واژه پارسی/ استاد دانشگاه تهدید کرد:تابلو مغازه ها را می شکنیم! /محبوبیت مرحوم هاشمی به خاطر مظلومیت او بود/هزار کتابخانه در استان فارس ساخته شود
کد خبر: ۳۵۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 12 January 2017
قسم خوردن وزیر در دفاع از دولت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفاع از عملکردهای دولت در بخش های دیپلماسی خارجی و رفع مشکلات داخلی به قسم های جلاله متوسل شد.
صالحی امیری با قسم خوردن در خصوص عملکرد دولت گفت: امروز کشور ما در شرایط بسیار عالی قرار دارد، هر چند که فروش نفت و درآمدهای کشور با سال ۹۰ قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به سخنان صالحی نیز گفت: شخص رئیس سازمان انرژی اتمی برای من قسم خورد که امروز نظام در بهترین شرایط بعد از انقلاب قرار دارد و کمترین مشکل را داریم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با هدف شرکت در نخستین همایش ملی زبان و هویت، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر به استان فارس سفر کرده است.
 
به تالار مرکزی شیراز بودجه بدهید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه تالار مرکزی ۲۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: سهمی از بودجه ملی برای تکمیل تالار مرکزی شیراز اختصاص یابد.
مریدی امروز در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در استان فارس اظهار داشت: تالار بزرگ مرکزی شیراز یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های فرهنگی است که در سفر ریاست جمهوری به استان نیز به آن پرداخته شد.
 
کتابی با 2/6 میلیارد واژه پارسی
سیدرضا صالحی امیری وزیرفرهنگ وارشاداسلامی در همایش ملی زبان و هویت که امروز در شیراز برگزار شد، از فرج الله خداپرستی، عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به دلیل گردآوری ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون واژه فارسی تجلیل کرد.
فرج الله خداپرستی،در این همایش بیان داشت: این تعداد واژه در قالب کتابی با عنوان 'پیکره زبان فارسی' که هم اینک در دست تدوین است، ارائه می شود.
استاندار فارس در این همایش گفت: تضعیف زبان، تضعیف هویت یک جامعه است.
 
استاد دانشگاه تهدید کرد:تابلو مغازه ها را می شکنیم!
محمدیوسف نیری بعدازظهر امروز در همایش ملی زبان و هویت در این شهر اظهار داشت: بزرگ‌ترین آسیبی که امروز زبان را تهدید می‌کند، حمله بازار به این زبان است که آن را تا معرض خفگی پیش برده و برای این مشکل باید فکری جدی کرد.این استاد دانشگاه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جناب وزیر تنها چاره‌ای که برای من معلم مانده این است که شاگردانم را جمع کرده و با سنگ تابلوهای مغازه‌ها را بشکنیم! تا همگان را متوجه این تجاوز به هویت ملی کنیم.
 
به گزارش تابناک فارس:سید رضا صالحی امیری روز پنجشنبه در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان فارس در شیرازگفت: اگر یک میلیون هنرمند و فرهیخته و صاحب قلم در کنار هم جمع شوند با هم مناقشه ندارند و با هم سازگاری دارند و دلیل آن هم این است که روح آنها لطیف است و به جای توجه به منافع مادی به منافع معرفتی، معنوی و اخلاقی فکر می کنند.
البته شواهد نشان می دهند که نه تنها یک میلیون و نه حتی یک هزار بلکه در کشور ما حتی ده هنرمند شاخص هم نمی توانند با یکدیگر کنار بیایند و اختلافات در این زمینه فراوان است و بخش بزرگی از سکون و درجا زدن حوزه هنر هم همین موضوع است.
 
محبوبیت مرحوم هاشمی به خاطر مظلومیت او بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (23دی) در جلسه شورای اداری فارس گفت: مهمترین نکته این بود که اوج محبوبیت هاشمی به خاطر مظلومیت اوست که انسان را یاد مظلومیت بهشتی می اندازد.
 
هزار کتابخانه در استان فارس ساخته شود
استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، پیشنهاد ساخت یک هزار کتابخانه در شهرها و دهستان های این استان را خطاب به این عضو کابینه مطرح کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار