پلیس آمریکا شماری از معترضانی که به مناسبت پانزدهمین سالگرد گشایش زندان گوانتانامو تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرد.
کد خبر: ۳۵۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 12 January 2017
به گزارش تابناک : به نقل از پرس تی وی؛ پلیس آمریکا ده‌ها تن از معترضانی که به مناسبت پانزدهمین سالگرد گشایش زندان گوانتانامو در واشنگتن دی‌سی، پایتخت این کشور تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرد.

این تظاهرات، چهارشنبه از مقابل ساختمان دیوان‌عالی آمریکا آغاز شد؛ معترضان سپس در مقابل ساختمان «فیلیپ هارت» متعلق به سنا تجمع کردند و طوماری با حدود 60 هزار امضا در محکومیت شکنجه و بازداشت نامحدود مظنونان در زندان گوانتانامو را به دفتر سناتور "دایان فاینستاین" ارائه دادند اما دفتر وی به دلیل نگرانی‌های امنیتی از دریافت این طومار خودداری کرد.

تظاهرات کنندگان لباس‌های نارنجی‌رنگ زندانیان گوانتانامو را به تن داشتند. پلیس واشنگتن اعلام کرده که این تظاهرات بدون مجوز بوده است.

در پی حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا و اعلام دکترین «مبارزه با تروریسم» از سوی جورج بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، دولت این کشور بازداشتگاهی را در پایگاه ارتش در خلیج گوانتانامو واقع در جنوب شرق جزیرۀ کوبا ایجاد کرد تا مظنونان تروریستی را که در ارتباط با اقدامات تروریستی در نقاط مختلف جهان بازداشت می‌شوند، در آن زندانی کند.

تعطیلی این زندان یکی از وعده‌های انتخاباتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بود. وی اکنون روزهای پایانی حضور در کاخ سفید را سپری می‌کند اما تاکنون این وعده را عملی نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نیز ضمن مخالفت با تعطیلی زندان بدنام گوانتانامو ، خواستار توقف روند انتقال زندانیان از این زندان شده است.

وی در این باره اظهار داشته است که دولت آمریکا باید از آزادی سایر زندانیان گوانتانامو خودداری کند تا مانع ارتکاب جرائم بیشتر شود.




منبع : باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار