مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 200 معلول در جامعه عشایری این استان شناسایی و از این تعداد برای 800 نفر از آنان در بهزیستی فارس پرونده تشکیل شده است.
کد خبر: ۳۵۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴ 11 January 2017
 ذاکر عبدالله بهرامی، چهارشنبه در دیدار با مدیر کل بهزیستی استان فارس و اعضای هیات مدیره شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد معلولان فارس در شیراز افزود: هم اینک اقدام های لازم برای تشکیل پرونده برای 800 نفر دیگر از این معلولان در حال انجام است.
وی اظهار داشت: انتظار می رود شمار عشایر معلول شناسایی نشده بیش از این تعداد باشد و در این مورد با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) برای شناسایی دیگر عشایر معلول که هنوز شناسایی نشده اند، اقدام خواهد شد.
مدیرکل امور عشایر استان فارس بیان کرد: عشایر توانخواه به دلیل کوچ و عدم اسکان در یک مکان، دارای مشکلات بیشتری نسبت به سایر توانخواهان هستند به همین سبب باید به این موضوع اهتمام بیشتری داشت.
بهرامی ادامه داد: از عمده ترین نیازهای عشایر توانخواه می توان به حل مشکلات معیشتی، ضرورت سواد آموزی، دسترسی به امکانات توانبخشی و تامین امکانات رفاهی اشاره کرد.
وی گفت: استان فارس با دارا بودن بیش از 27 هزار خانوار عشایری و 12 . 5 درصد عشایر کشور، بزرگترین جامعه عشایر سیار را در خود جای داده است.
مدیر کل بهزیستی استان فارس هم در این دیدار گفت: عشایر از بدو پیروزی انقلاب همراه با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و همواره وفاداری خود را نسبت به این نظام به اثبات رسانده اند.
مرتضی موسوی افزود: بهزیستی به عنوان یک نهاد اجتماعی، همواره به وظایف خود که همانا پیشگیری از معلولیت ها و توانمند سازی افراد توانخواه در جامعه است، پایبند بوده و به آنها عمل می کند.
وی افزود: افراد تسهیل گر به عنوان حلقه های ارتباطی بین سازمان بهزیستی با جامعه از جمله جامعه عشایری، وظیفه شناسایی و اقدام های لازم مددکاری و توانبخشی را انجام می دهند.
مدبر کل سازمان بهزیستی استان فارس بیان کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا فعالیت های لازم را برای شناسایی، پیشگیری از معلولیت ها، آموزش، توانمندسازی و سایر امور مربوط به توانخواهان عشایر را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار