فرمانده ایستگاه چهار آتش‌نشانی شیراز گفت: حریق ایجاد شده در دامنه ارتفاعات دراک شیراز، با تلاش سه ساعته ماموران آتش‌نشانی مهار شد.5 هکتار از طبیعت شیراز در حالی می سوزد که استان فارس دارد تبدیل به بیابان می شود و باید پرسید آیا 5 هکتار جنگل و مرتع ارزش آن را ندارد که یک هلیکوپتر اطفاء حریق به پرواز در آید و مأموران نخواهند 40 دقیقه کوه پیمایی کنند تا به منطقه آتش برسند؟؟؟
کد خبر: ۳۵۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 11 January 2017
به گزارش تابناک فارس:هادی عیدی‌پور گفت: ساعت 13 و 51 دقیقه بعدازظهر سه‌شنبه 21 دی وقوع حریق در ارتفاعات دراک به سامانه 125 اعلام و تیم پنج نفره‌ای برای اطفاء‌حریق به محل اعزام شد.

وی گفت: علت وقوع حریق مشخص نبود اما به دلیل موقعیت منطقه، تردد خودروهای آتش‌نشانی با سختی امکان‌پذیر بود و آتش‌نشانان با تجهیزات کامل بعد از حدود 40 دقیقه کوه‌پیمایی خود را به محدوده آتش رساندند.

عیدی‌پور با اعلام اینکه به دلیل وزش باد حریق به سرعت در حال گسترش بود، اضافه کرد: با رسیدن آتش‌نشانان به محل آتش‌سوزی و مشاهده حجم زیاد دود و آتش از ارتفاعات کوه به سرعت عملیات مهار حریق را از چند جهت بوسیله آتش کوب آغاز کردند و بعد از سه ساعت تلاش بی وقفه کانون آتش سوزی را به محاصره خود درآورده وشعله‌های سرکش آتش که هر لحظه بر شدت آن افزوده می‌شد مهار کردند.

عیدی پور خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حادثه حدود پنج هکتار از منابع طبیعی در کوه دراک طعمه حریق شد.

5 هکتار از طبیعت شیراز در حالی می سوزد که استان فارس دارد تبدیل به بیابان می شود و باید پرسید آیا 5 هکتار جنگل و مرتع ارزش آن را ندارد که یک هلیکوپتر اطفاء حریق به پرواز در آید و مأموران نخواهند 40 دقیقه کوه پیمایی کنند تا به منطقه آتش برسند؟؟؟
 
ساعت 19 و 33 دقیقه شامگاه سه‌شنبه 21 دی نیز گزارش وقوع حریق در دامنه کوه دروازه قرآن اعلام و تیمی به محل حادثه اعزام شد.

تیم اعزامی از چند جهت عملیات اطفای حریق به بوسیله آتش کوب را آغاز کرده و با توجه به اینکه آتش به سرعت در حال گسترش بود و امکان سرایت حریق به منابع طبیعی وجود داشت، با تلاش مستمر و بعد از حدود یک ساعت حریق را مهار و خاموش کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار