امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اين كه امروز فضاي مجازي، دگرگوني زيادي در زندگي اجتماعي ما به وجود آورده اظهار داشت: امروز در هر خانواده، هركسي براي خودش موبايل و موبايلهايي دارد و تبلت و كامپيوتر از لوازم زندگي شده است.
کد خبر: ۳۵۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 10 January 2017
حجت الاسلام والمسلمين حسن مرادي چندي پيش عكس يك خانواده را به عنوان خانوادهاي سر به زير در موبايل انداخته بودند، گفتيم آدمهاي عاقلي هستند اما وقتي نگاه كرديم ديديم همه سرها در موبايل است و همه جا هستند. هنگام حضور در نمازجمعه و استماع خطبهها!، در جلسه قرآن و حتي غذا خوردن، حواس همه به موبايل است؛ گاه لقمهاي را ده دقيقه در دهانشان ميچرخانند اما چون حواسشان به موبايل است، لقمه را قورت نمي دهند!
 
حجت الاسلام مرادي افزود: امروز آمريكاييها كه خود مبتكر و توليدكننده گوشيهاي هوشمند هستند تنها 14 درصد از اين وسيله استفاده ميكنند اما اين رقم در كشور ما 62 درصد است حتي ميانگين صحبت با موبايلهاي معمولي در ايران 47 دقيقه در شبانه روز است، در حالي كه ميانگين جهاني 12 دقيقه است، يعني ما 14 برابر ژاپن از موبايلهاي عادي استفاده ميكنيم.
 
بنابراين بايد هوشيار بود و در امر به معروف به سراغ فضاي مجازي برويم و با تشكيل گروه ها به اشاعه اين دو فريضه بپردازيم.
 
امام جمعه موقت شيراز اظهارداشت: امروز دشمن در پشتبامها نيست بلكه به كف دستها آمده و در جيبهاست، بنابراين بايد سعي كنيم افراد را دين گرا كنيم و جوانان را از اين آسيبها دور سازيم. دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر فارس نيز كارآمدي اين نشستها را مهم ارزيابي كرد و گفت: انتظار ميرود دبيران شوراها در اين نشستها از خود شور و حال بيشتري نشان دهند و به ارائه گفتمان و راهكار بپردازند زيرا احساس ميكنيم در ادارات هيچ اتفاقي در زمينه اشاعه امر به معروف نيفتاده است.
 
سليمان مهدوي با اظهار اميدواري نسبت به اين كه دبيرخانههاي شوراها به صورت فعال عمل كنند، تصريح كرد: كارآمدي شوراها در ادارات اندك به نظر ميرسد، ضمن اين كه معتقديم امر به معروف و نهي از منكر مثل خورشيدي تابان است كه اگر بتوانيم در سازمان و ادارات خود به آن جامه عمل بپوشانيم نسبت به پائين آوردن كل هزينه ها اقدام كرده ايم.
 
وي با بيان اين كه با الگوي رفتاري خود ميتوانيم تحول را در سازمان ها، ادارات و جامعه محقق كنيم گفت: امروز نماد نظام ما، ادارات و سازمان ها هستند و اگر درست حركت كنيم، نظام و جامعه را تقويت كردهايم. ما عملاً هدايت جمعيت 5/4 ميليون نفري استان را بر عهده گرفته ايم و اگر به ايفاي نقش نپردازيم، قطعاً مورد مؤاخذه الهي و جامعه قرار مي گيريم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار