مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: از 380 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان 270 هزار واحد سنددار شده است.
کد خبر: ۳۵۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 09 January 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: عطاءالله زمانی پیش‌ازظهر امروز در نشست دبیران شورای امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس اظهار داشت: اجرای طرح هادی در 2 هزار و 376 واحد روستایی، بهسازی و آسفالت 250 کیلومتر راه‌های روستایی، کسب رتبه نخست در اجرای تکمیل مسکن مهر که در این راستا 88 درصد از واحدها تکمیل شده‌ و نیز ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی ازجمله فعالیت‌های این اداره کل بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در برابر زلزله مهم‌ترین رویکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس است، افزود: در گذشته بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی با وقوع زلزله‌ای به قدرت 5.5 ریشتر مردم دچار آسیب‌های جانی و مالی متعددی می‌شدند که با تمهیدات انجام‌شده بسیاری از این واحدها به‌ویژه در برابر زلزله با قدرت بالا مقاوم شده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر شهرستان خنج از 400 هزار واحد مسکونی روستایی 180 واحد بازسازی کامل شده است.

وی تصریح کرد: اختصاص وام‌های با بهره پنج درصد برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، تأمین مسکن برای تعدادی از خانواده‌هایی که دارای فرزندان معلول هستند و ارائه خدمات رفاهی به روستانشین‌ها از دیگر فعالیت‌های این اداره‌کل در سال جاری بوده است.

زمانی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهادی عمومی و غیردولتی بوده که توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در 21 فروردین‌ ماه سال 1358 در قالب حساب 100 برای ارائه خدمات‌رسانی به مناطق محروم تشکیل شد و در این مدت خدمات بسیاری به جامعه هدف در کشور به‌ویژه استان فارس ارائه کرده است.

وی در مورد اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: در حوزه مباحث نظری استاد اما در عمل ضعیف هستیم و اگر در اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر به‌خوبی عمل کنیم و الگویی برای دیگر دستگاه‌ها باشیم مورد اعتماد اقشار جامعه قرار خواهیم گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن و ادای تکلیف الهی امربه‌معروف و نهی از منکر در این اداره کل، طرح اصلاح نظام پیشنهاد‌ها راه‌اندازی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار