شماری از مردم شیراز، دوشنبه با حضور در مقابل استانداری فارس پیگیری جدی مسئولان استان در موضوع پارازیت ها را خواستار شدند و مسئولان استانداری نیز بر همراهی و همگامی دولت با این خواست مردمی تاکید کردند.
کد خبر: ۳۵۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 09 January 2017
استانداری و دولت در پارازیت ها نقشی ندارد و کنار مردم است
به گزارش تابناک فارس:معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس گفت: مردم بدانند مراکز علمی مسئله پارازیت و امواج مضر را پایش کرده و شایعات در این زمینه صحت ندارد.

هادی پژوهش جهرمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز ماموریت داده‌ایم فارغ از ملاحظات، از امکانات خود و اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده کرده و وجود پارازیت و امواج غیر استاندارد را بررسی کنند و در صورت وجود امکان اثرگذاری آن بر سلامت را مورد پایش قرار دهند و نتیجه را شفاف به مردم اطلاع دهند.

وی افزود: اگر این مراکز علمی به پاسخ قانع‌کننده نرسیدند از سازمان انرژی اتمی تقاضا خواهیم کرد تیمی را به شیراز ارسال کنند چرا که مشکلات روانی و فکری این مسئله مخرب‌تر از اصل موضوع است.
 
معاون استاندار فارس با بیان این که در منطقه شمال غرب شیراز مردم مواردی از سردرد ، پادرد و مخدوش شدن امواج تلویزیونی را طرح می‌کنند، گفت: تاکنون هیچ‌گونه تحقیقات مستندی مبنی بر ارتباط این موارد با امواج ارائه نشده و اختلال در شبکه‌های جمهوری اسلامی به سبب تغییر فرستنده‌های پخش است و به دلیل پارازیت نیست.
 
پژوهش افزود: به عنوان مثال در یک مورد جلساتی داشته و دستگاه‌های مختلف را مورد سوال قرار دادیم که آیا پارازیت از سوی دستگاهی ارسال می‌شود و اگر وجود دارد آیا بر سلامت مردم اثرگذار است یا خیر؟
 
وی یادآور شد: در آخرین نشست در دانشگاه با اساتید خبره فیزیک دانشگاه شیراز و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی مورد را بررسی کردیم که آیا امواج مخرب و پارازیت وجود دارد یا خیر چرا که ما سلامت مردم را نمی‌توانیم فدای مصلحت‌اندیشی‌ها کنیم و اگر به این نتیجه برسیم به مردم شفاف اعلام خواهیم کرد و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.
 
 
مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس نیز در جمع مردم گفت: استانداری هم با شما در پیگیری این موضوع همراه است و باید توجه داشت که مساله پارازیت ها به دولت هیچ ارتباطی ندارد.
 
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری فارس نیز از دیگر مسئولان استان بود که در جمع مردم حضور یافت و به آنها اطمینان داد که اقدام های لازم برای صیانت از سلامت مردم در موضوع پارازیت ها برداشته خواهد شد.
 
پارازیت ها مکرر پایش شده و با حد مضر فاصله بسیار دارد
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب کشور گفت: بنابر پایش‌های مکرر انجام شده فاصله توان مجموع امواج موجود در فضای شیراز با حد مضر بسیار زیاد است.
 
وی افزود: در روال گذشته 10 نقطه از شهر را اندازه‌گیری می‌کردیم و نتیجه از طریق سازمان به انرژی اتمی ارسال شده و پس از تایید گزارشات به استاندار و مقامات استان اعلام می‌شد.
 
مختاری بیان کرد: اندازه گیری‌های ما نشان می‌دهد چگالی سطح توان که از شدت میدان الکترویکی و میدان مغناطیسی به دست می‌آید فاصله بسیار زیادی با حد استاندارد دارد و حتی به مقیاس یک هزارم آن حد مخرب نمی‌رسد.
 
این مسئول ابراز داشت: تجهیزاتی که ما داریم اندازه‌گیری فرکانس‌های بالا و پایین را پوشش می‌دهد چنانکه فعالیت‌سرویس های ماهواره بین 11 تا 12 گیگا هرتز هستند در حالی که اندازه‌گیری ما در محدوده 100 کیلوهرتز تا 18 گیگاهرتز سطح توان بوده و پایش‌های ما بسیار  سخت گیرانه است و تشعشع موبایل و وای فای و تمام موارد دیگر را شامل می‌شود.
 
وی اضافه کرد: مواردی که در جامعه طرح می‌شود عموما بحث‌های روانی است و این نگرانی‌ها گاه با توجه به عدم اشراف به استانداردهای تدوین شده است چنان که مرجع بین‌المللی این استانداردها را قرار داده و سازمان انرژی اتمی آن را با توجه به این که توسط 80 کشور جهان استفاده می‌شود برای کشور مدون کرده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار