مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از فراهم شدن امکان ثبت محصولات واحدهای صنعتی این استان در سایت سازمان جهانی 1 GS خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹ 09 January 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: شاهپور قنبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران از فراهم شدن امکان ثبت محصولات واحدهای صنعتی این استان در سایت سازمان جهانی 1 GS خبر داد و اظهار داشت: سازمان جهانی 1 GS یک سازمان بین‌المللی پیشگام در زمینه طراحی، توسعه و اجرای استانداردهای شناسایی کالا، ضبط خودکار داده‌ها و تبادل الکترونیکی آن‌ها است که گستره وسیعی از خدمات و راهکارهای اجرایی را برای بهبود کارایی و شفاف‌سازی زنجیره‌های تأمین و تقاضا در سطح جهانی و بخش‌های مختلف صنعتی و تجاری ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازمان 1 GS محدوده وسیعی از محصولات، خدمات و راهکارهای کاربردی را ارائه می‌دهد که به‌طور قابل‌توجهی باعث بهبود قابلیت‌های زنجیره تأمین و تقاضای کالا می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 111 کشور به‌عنوان مرکز شماره‌گذاری (Member Organization) نماینده رسمی سازمان 1 GS هستند و در سطح جهان بیش از یک‌میلیون شرکت از خدمات و راهکارهای 1 GS استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران به‌عنوان عضو سازمان 1 GS بین‌الملل در ایران بیان کرد: این مرکز که توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تأسیس‌‌شده، خدمات مختلف و گسترده‌ای را سازگار با استانداردها و راهکارهای جهانی در اختیار شرکت‌ها و مؤسسات فعال در کشور قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران این موقعیت را برای شرکت‌های ایرانی فراهم می‌آورد تا با استفاده از استانداردهای جهانی بتوانند برای تأمین نیازهای تجاری خود اقدام کنند.

قنبری امکان بهره‌مندی از شناسه شماره جهانی مکان را از مزایای عضویت در سایت سازمان جهانی 1 GS اعلام کرد و گفت: در بسیاری از موارد به‌منظور مدیریت بهتر زنجیره‌های تأمین و تقاضا، لازم است مکان فیزیکی طرفین تجاری، موقعیت محموله‌ها در مسیر حمل‌ونقل، آدرس فایل‌ها در فضای مجازی، محل قرارگیری محصولات در قفسه‌های انبار یا موارد دیگری نظیر آن، شناسایی‌ شده و در سیستم‌های اطلاعاتی، ثبت و اطلاع‌رسانی شود که در سیستم‌های مبتنی بر استانداردهای 1 GS، این کار به کمک یکی از مهم‌ترین کلیدهای شناسایی 1 GS به‌‌نام شماره جهانی مکان (Global Location Number) یا به‌اختصار GLN انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شماره جهانی مکان (GLN)، شناسه‌ای 13 رقمی است که برای شناسایی هر نوع از موقعیت‌های مختلف در زنجیره تأمین (موقعیت‌های فیزیکی، دیجیتالی، عملیاتی یا حقوقی) که لازم است به‌صورت یکتا در سراسر دنیا شناسایی شوند، استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: هر شرکت پس‌ازاینکه به عضویت مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران (1GS Iran) درآمد و کد عضویت خود را دریافت کرد، می‌تواند برای ماهیت حقوقی و همچنین مکان‌های فیزیکی خود مانند دفاتر فروش، انبار‌ها و نظایر آن، کد GLN دریافت کند.

قنبری افزود: کد GLN به‌عنوان یک استاندارد بین‌المللی در سرتاسر دنیا شناخته و پذیرفته شده است و بسیار راحت می‌توان با استفاده از آن، موقعیت‌های مکانی را با دیگر شرکت‌های بین‌المللی به اشتراک گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار