دیار پارس می خشکد
امسال چه از نظر دما و چه از نظر بارش در ۶۶ سال گذشته که استان فارس دارای هواشناسی شده و بارش ها و دماها ثبت شده متاسفانه بی سابقه هست.باید یک حقیقت را باور کرد و آن هم این هست که امسال خشکسالی بسیار شدید فارس و جنوب کشور را فرا میگیرد.
کد خبر: ۳۵۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 08 January 2017
استان فارس دیگر به استان های دیگر آب نمی دهد
به گزارش تابناک فارس:معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان فارس گفت: دیگر از انتقال آب به بوشهر و گل‌گهر سیرجان کرمان از استان فارس خبری نیست و این استان‌ها باید برای تأمین آب خود فکر دیگری بکنند.
خلیل رضاییان گفت:باید برویم و در حرم شاه‌چراغ (ع) دست به دعا شویم که حداقل آب برای مصرف شرب و صنعت خود را بتوانیم تأمین کنیم، افزون بر اینکه در بخش کشاورزی نیز دیگر آبی برای استفاده نمانده است.
 
جیره بندی آب در برخی مناطق فارس
مدیرکل دادگستری فارس از غارت شدن منابع آب زیرزمینی و حفر 19 هزار چاه غیرمجاز در استان فارس خبر داد.
القاصی مهر گفت: امروز مسئله بحران آب بسیار جدی است و از حالت تئوری و نظری عبور کرده به‌ویژه با خشک‌سالی‌های اخیر و برداشت‌های بی‌رویه در سفره‌های زیرزمینی، به‌طوری‌که در تأمین آب شرب نیز با مشکل مواجه شده‌ایم.
وی افزود: در فارس در برخی مناطق آب جیره‌بندی شده و این روند روزبه‌روز رشد داشته و تمام این استان را درگیر خواهد کرد که به اذعان یکی از نمایندگان مجلس امروز بحران آب از بحران داعش برای کشور خطرناک‌تر جلوه می‌کند.
 
اگر چند برابر سالهای پر بارش هم باران بیاید بحران آب حل نمی شود
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: خشکسالی و بحران پیش روی کشور و استان فارس در باور برخی از مسئولین و مردم جای نگرفته است.
احمد رحمانیان با اشاره به وجود ۳۰۰ هزار حلقه غیرمجاز و اضافه برداشتهای غیرمجاز در کشور بیان کرد: برداشت از سفره های آب های زیرزمینی به نحوی است که اگر چندین برابر سالهای پربارش بارندگی داشته باشیم بازهم مشکل بحران آب در کشور حل نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار