مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: در 9 ماه نخست امسال 86 میلیون و 609 هزار و 255 تن کیلومتر بار با قطار در استان فارس جابه جا شده است.
کد خبر: ۳۵۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 08 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهرداد انصاری یکشنبه در حاشیه جلسه شورای معاونان این اداره کل در جمع خبرنگاران بیان کرد:در مدت زمان مشابه در سال 94 نیز بیش از هشت میلیون تن کیلومتر بار توسط خطوط ریلی استان جابه جا شد که میزان حمل بار در سالجاری در فارس 900 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: با تعامل خوب بخشی از بار شرکت های ایران خودرو فارس و سیمان لامرد از طریق راه آهن حمل می شود و باتوجه به اینکه راه آهن فارس هنوز به برخی از مسیرها متصل نیست تلاش می کنیم حمل بار از طریق راه آهن به صورت حمل و نقل ترکیبی انجام شود.
انصاری اظهار داشت:تمرکز ما در این بخش در راه آهن فارس شناسایی مراکز و جذب بارهای کلان استان به مناطق مختلف کشور است تا بتوانیم رضایت مخاطبان و عملکرد بهتری را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ایمن از افتخارات راه آهن است اضافه کرد: امنیت در حمل ونقل ریلی یکی از مولفه های مهم و مورد توجه در دنیاست لذا در راه آهن فارس تلاش می کنیم با حفظ و افزایش ایمنی در سرعت باری و مسافری گام بردارد و سیری ایمن را برای متقاضیان فراهم کنیم.
او با اشاره به میزان جابه جایی مسافربا خطوط ریلی در فارس نیز ادامه داد: در مدت زمان 9 ماه نخست امسال در بخش مسافری بیش از 330 هزار نفر مسافر با استفاده از قطار از استان فارس به مسیرهای تهران و مشهد و ایستگاه های بین راهی به صورت رفت و برگشت مسافرت کرده اند.
انصاری عنوان داشت: انصاری حضور نیروی انسانی متخصص برای ایمنی قطارها اقدامی مثبت است بر همین اساس بیش از 400 نفر نیروی انسانی متخصص فنی و اداری در 23 ایستگاه ناحیه فارس مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند تا ایمنی لازم را برای مسافران و مخاطبان فراهم کنند.
مدیر کل راه آهن فارس افزود: راه آهن فارس دارای 500 کیلومتر خط اصلی 77 کیلومتر خط مانوری پنج کیلومتر خط تجاری و صنعتی است که این میزان خطوط پنج درصد خطوط ریلی کشور را تشکیل می دهد.
انصاری بیان کرد: از آنجا که خواسته مردم شریف استان کاهش زمان سفر با قطار است از این رو در خطوط ریلی فارس کاهش زمان سفر و افزایش سرعت را با جدیت دنبال می کنیم و از مردم حاشیه نشین خطوط نیز این انتظار می رود که جهت حفظ امنیت موجود هشدار های ایمنی را جدی و مساعدت های لازم را در نظر بگیرند.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه فرهنگ سازی مناطق حاشیه خطوط در تمام دوره ها با جدیت کامل انجام می شود لذا از نظر ما این امر پایان ناپذیر است و تمام کارشناسان این سازمان نیز تلاش خود را انجام می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار