مدیر مرکز آموزشی درمانی بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز گفت: باهدف افزایش کیفیت خدمات درمانی و ارتقای ایمنی بیماران، اتاق عمل این بیمارستان با صرف سه میلیارد و 300 میلیون ریال به دستگاهای جدید و به روز مجهز شد.
کد خبر: ۳۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱ 07 January 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: پرنیان نیک منش، به دستگاه بیهوشی که برای اتاق عمل این بیمارستان خریداری شده اشاره کرد و افزود: این دستگاه که نمونه جدید دستگاه های بیهوشی است، به دلیل دقت بیشتر در تعیین مقدار ماده بیهوشی، ضمن افزایش ایمنی بیمار، باعث کاهش آسیب های احتمالی ناشی از بیهوشی نیز می شود، همچنین این دستگاه از قابلیت تعیین میزان ماده بیهوشی برای اطفال برخوردار است.
او گفت: راه اندازی یک دستگاه لاپاروسکوپ، از دیگر تجهیزاتی است که برای بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز تهیه شده است.
نیک منش بیان کرد: با تجهیز اتاق عمل به این دستگاه و با توجه به افزایش کیفیت تصویر آن نسبت به مدل های قبلی، ضمن افزایش ایمنی بیمار و کیفیت اعمال جراحی، از محدودیت تعداد اعمال جراحی لاپاروسکوپی در این بیمارستان نیز کاسته می شود.
وی اضافه کرد: به کمک این دستگاه، امکان جراحی هایی نظیر برداشتن سنگ کلیه، برداشتن کلیه، جراحی تنگی لگنچه کلیه، جراحی های حالب، جراحی برداشتن کیسه صفرا، جراحی برداشتن رحم و کیست تخمدان، جراحی واریس بیضه و موارد مشابه نیز فراهم شده است.
مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: چراغ جراحی دو قمره، از دیگر دستگاه های جدیدی است که برای اتاق عمل این بیمارستان تهیه شده است.
نیک منش ادامه داد: این چراغ، که از پیشرفته ترین نوع چراغ است، قابلیت تابش نور زرد و سفید LED را دارد، وجود این چراغ که عمر لامپ های آن بیش از 50 هزار ساعت است، باعث دید بهتر جراح و عوامل جراحی در حین عمل شده و نقش مهمی در افزایش کیفیت جراحی ها دارد.
او گفت: تجهیز اتاق عمل به تخت جراحی عمومی از دیگر وسایل جدیدی است که برای این مرکز درمانی خریداری شده است.
نیک منش بیان کرد: این تخت جراحی عمومی، قابلیت حالت های مختلفی از جمله حالت های مورد نیاز برای جراحی های مجاری ادرار، گوش، حلق، بینی و جراحی های عمومی را دارد و به همین سبب تنوع جراحی های این مرکز درمانی افزایش می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار