نهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور میهمان ارگ کریم خان زند در شیراز است.
کد خبر: ۳۵۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 07 January 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:دکتر مصیب امیری در جلسه کمیته گردشگری، فرهنگی، تاریخی با اعلام زمان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشور در 2 تا 6 اسفند ماه 95 با همکاری اتحادیه صنایع دستی و با حضور 27 استان کشور و 21 شهرستان استان فارس در این نمایشگاه، ارگ کریم خان را به عنوان محل پیشنهادی برگزاری این نمایشگاه معرفی کرد.
 
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناخت، عرضه و فروش صنایع دستی دانست و گفت: در قالب طرح حمایتی مالی از هنرمندان صنایع دستی و همچنین در دسترس بودن ارگ کریم خان برای حضور هر چه بیشتر علاقمندان، این مکان بهترین پیشنهاد برای برگزاری این نمایشگاه است.
وی برخوردار بودن از موقعیت گردشگری داخلی و خارجی این مجموعه تاریخی، متناسب بودن فضا با صنایع دستی، نزدیکی به محل اقامت هنرمندان و جلوگیری از اتلاف وقت و ایجاد ترافیک را از دیگر مزایای این مکان برشمردند.
 
امیری افزود: از 200 رشته شناخته شده صنایع دستی در کشور، 114 رشته آن در استان فارس فعال است که باید از این فضا و فرصت برای ارتقا جایگاه صنایع دستی استان نیز بهره برد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: بازدید از ارگ کریم خان در مدت زمان برگزاری نمایشگاه رایگان بودن است.
 
گفتنی است، رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در این جلسه بر لزوم بازاریابی، شناسایی صنایع دستی ارزان قیمت در کنار آثار گران قیمت و عرضه صحیح آن در قالب بسته بندی های مناسب تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار