استاندار فارس گفت:ثبت جهانی شهر تاریخی بیشابور در حال پیگیری است و زمانی که محقق شود، معرفی بیشتری برای این منطقه صورت می گیرد که باعث حضور تعداد بیشتری از گردشگران خواهد شد.
کد خبر: ۳۵۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 05 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدمحمدعلی افشانی افزود: یادمان های تاریخی به مثابه گنج پنهان هستند که باید از آنها به خوبی حراست شود.

استاندار فارس گفت: با توجه به افزایش شمار گردشگران خارجی که به استان فارس سفر می کنند باید زیرساخت ها و امکانات رفاهی مناسب برای اقامت توام با آرامش آنها در این استان مهیا شود.

وی با اشاره به این که به طور طبیعی متناسب با میزان گردشگران داخلی و خارجی بایستی اماکن مرتبط هم ساخته شود، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور به وجود آمده، وضعیت هر روز بهتر از دیروز است و میزان گردشگران داخلی و خارجی رو به افزایش است.

استاندار فارس تاکید کرد: ایجاد اماکنی که گردشگران بتوانند از آن ها استفاده کرده و آرامش و آسایش داشته باشند جز اولویت های استانداری فارس و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

افشانی با بیان این که ثبت جهانی شهر تاریخی بیشابور در حال پیگیری است و زمانی که محقق شود، معرفی بیشتری برای این منطقه صورت می گیرد که باعث حضور تعداد بیشتری از گردشگران خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی این مجموعه باشیم هرچند این موضوع به سادگی صورت نمی گیرد؛ پیشنهاد داده شده و کار کارشناسی در حال انجام است، هیات هایی در حال بررسی هستند و هم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با جدیت موضوع را پیگیری می کند و هم استانداری فارس حمایت لازم را صورت می دهد.

مجموعه تاریخی بیشاپور در 25 کیلومتری شهر کازرون واقع شده است و آثاری از دوره های تاریخی ساسانی و اسلامی را در دل خود جای داده است.

شهر بیشاپور به دستور شاهپور اول ساسانی، دومین پادشاه سلسله ساسانیان ساخته شده و تاریخ ساخت آن بر اساس کتیبه پهلوی ستون های یادبود متعلق به سال 262 میلادی است.

این شهر تا سده هفتم هجری، منطقه ای آباد و مسکونی بود و پس از آن ویران شد.

در این شهر باستانی 200 هکتاری آثاری چون معبد آناهیتا، ستون های یادبود، تالار تشریفات، ایوان موزاییک، مدرسه و خیابان هایی متعلق به دوره ساسانیان وجود دارد .

شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار