به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا ؛ کنگره جراحی قلب باز با حضور پزشکان متخصص و عمومی ، پیراپزشکان و پرستاران و اساتید دانشگاه در تالار بعثت دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 03 January 2017
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا ؛ کنگره جراحی قلب باز با حضور پزشکان متخصص و عمومی ، پیراپزشکان و پرستاران و اساتید دانشگاه در تالار بعثت دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد.به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا ؛ کنگره جراحی قلب باز با حضور پزشکان متخصص و عمومی ، پیراپزشکان و پرستاران و اساتید دانشگاه در تالار بعثت دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد.
 
 
به گزارش تابناک فارس:غلام عباس ولی زاده فوق تخصص قلب و عروق و دبیر عملی این کنگره ،هدف از برگزاری این کنگره را بروزرسانی اطلاعات متخصصان در زمینه قلب و عروق و آشنایی پزشکان عمومی و  پرستاران بخش های مختلف بیمارستان ها با رشته جراحی قلب و بیهوشی قلب عنوان کرد.


دکترولی زاده  افزود : از سال 92 که  مرکز جراحی قلب باز در فسا راه اندازی شده است ، خروج بیماران از شهرستان فسا کمتر شده است که این رویداد خوب در کاهش هزینه ها نقش موثری داشته و باعث شده تا بیماران مناطق دیگر از جمله شرق فارس نیز به این مرکز مراجعه کنند.

دکتر سام زراعتیان نژاد فوق تخصص جراحی قلب و رئیس این کنگره با بیان این که در دو سال گذشته بعد از راه اندازی جراحی قلب باز در شهرستان فسا تاکنون بر روی 600 بیمار قلبی  عمل جراحی قلب صورت گرفته اظهار داشت : از نیمه دوم دی ماه دومین پزشک جراح قلب باز نیز در بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر(عج) فسا مشغول خدمت رسانی خواهد شد .

این فوق تخصص جراحی قلب در ادامه گفت : بیماری قلبی شامل همه بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، سکته قلبی، آریتمی قلبی و کاردیومیوپاتی می‌باشد که در این کنگره به مباحث علمی در این زمینه پرداخته شد.

دکترزراعتیان نژاد افزود: بیماری‌های قلبی - عروقی علت اصلی مرگ و میر در اکثر کشورهای جهان و از جمله ایران است و با توجه به وجود انبوهی از شواهد ، وجود رابطه میان سبک زندگی افراد به عنوان عامل مهمی در تعیین پیش آگهی، پیشرفت و عود این بیماری شناخته شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت : هرچند خطر ابتلای مردان به بیماری های قلبی بیشتر از زنان است اما در هردو جنس بیماری قلبی اولین بیماری کشنده می‌باشد. افرادی که در خانواده های سیگاری و چاق هستند، در خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری ها قرار دارند. کلسترول بالا ، فشارخون بالا ، دیابت و فعالیت بدنی پایین میتواند عامل ابتلا به بیماری قلبی باشد .

دکترسیدامین کوهپایه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن تشکر از همه دست اندرکاران راه اندازی مرکز جراحی قلب ،  فعالیتهای این مرکز را مایه مباهات دانشگاه و شهرستان فسا دانست و افزود : می بایست با برنامه ریزی  صحیح از تمامی قابلیتهای این مرکز در راستای اهداف آموزشی، تحقیقاتی و بهداشتی بهره برداری لازم را کرد.

دکتر کوهپایه تاکید کرد : با راه اندازی تحصیلات تکمیلی مرتبط و استفاده از طرح ادغام آموزشی می توان  بستر لازم برای توسعه آموزشی را فراهم نمود  و همچنین با هماهنگی معاونت تحقیقات دانشگاه ، فعالیتهای تحقیقاتی در سطح بالای علمی را انجام داد.

در ادامه معاون آموزشی دانشگاه  ضمن اشاره به هزینه بالای اعمال جراحی قلب ،  سیستم درمانی، هماهنگی طرح پزشک خانواده و افزایش سطح آگاهی و علمی آنان  در خصوص نحوه برخورد با بیماری که تحت جراحی قلب قرار گرفته است و اجرای برنامه های بازآموزی را از ارکان اساسی برای افزایش اثر بخشی این هزینه‌ها در سیستم بهداشت و درمان دانستند .

خانم دکتر صدیقه احمدی متخصص بیهوشی و اقای حجت اله نجفی از دیگر سخنرانان این کنگره در خصوص بیهوشی در عمل قلب و گردش خون برون پیكری  یا پرفیوژنیست مطالبی بیان نمودند.

آقای فرهاد خسروی مجری کنگره جراحی  قلب باز و مسوول بخش جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر فسا از برگزاری کنگره کشوری جراحی قلب و عروق با محوریت درمان نارسایی قلب در سال آینده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی فسا  خبر داد.

گفتنی است در این کنگره که با حضور حدود 200 نفر از جراحان و متخصصان قلب، متخصصین بیهوشی ، پیراپزشکی و پرستاری برگزار شد ،  آخرین اطلاعات و تازه های جراحی قلب و عروق ارایه گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار