آیت‌الله علم‌الهدی در دیدار با وزیر ارشاد و هیأت همراه که همزمان با آغاز رسمی رویداد «مشهد 2017» برگزار شد با اشاره به مناظره اخیر آقای کواکبیان با آقای شریعتمداری در سیما گفت: با این که این آقا شاگرد خودمان بود، گفته فلان کس گفته است همه مجلس فتنه است! کجا این حرف را زدم خوش انصاف!؟ من گفتم در مجلس فتنه است، آیا این جمله با جمله «همه مجلس فتنه است» یک معنا دارد؟
کد خبر: ۳۵۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ 03 January 2017
به گزارش تابناک رضوی،نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به خاطره ای از زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: آن زمانی که آقا هم حمایت می کردند از دولت احمدی نژاد،  بنده اینجا در خطبه نماز جمعه یک مسئله ای راجع به مشایی گفته بودم، به آقا گزارش داده بودند که ایشان علیه دولت حرف زده و دارد دولت احمدی نژاد را تضعیف می کند!
 
 واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به نقل قول کواکبیان در مناظره تلویزیونی / برخورد رهبری نسبت به نقد مشائی توسط امام جمعه مشهد / توس پاسارگاد نشود!
 
آیت الله سید احمد علم الهدی، افزود: ایشان فرموده بودند که نوارش را بیاورید، نوار را که گوش دادند، در صحبت های من بوده که این آقایان رفته اند قرارداد بسته اند با شبکه الجزیره تا ترانه های مبتذل را پخش کنند. وقتی به آقای مشایی گفته اند که چرا این قرارداد را بستی و چرا با صدا و سیما قرارداد نبستی؟ گفته است آن چیزی که آن ها پخش می کنند، شما پخش نمی کنید.
 
وی ادامه داد: آقا وحید از تهران به من زنگ زد و گفت آقا نوار صحبت های شما را از اول تا آخر گوش دادند و گفتند مدرک شما در گفتن این جمله که بوده است؟ من گفتم مدرک من مدیر کل وقت صدا و سیمای خراسان، آقای موسوی است، آن زمان آقای موسوی مدیر کل رسانه ملی در خراسان رضوی بود. گفتم آقای موسوی گفته است که خودم از آقای مشایی شنیده ام.
 
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه « آقا که رهبر مملکت هستند با همه گرفتاری ها، وقتی از من چیزی به ایشان گزارش می‌دهند همه صحبت های من را از اول تا آخر گوش می کنند» یادآوری کرد: جناب عالی- به آقای نهاوندیان و فریدون هم که اینجا بودند گفتم- می روید چیزی را به آقای رئیس جمهور گزارش می‌دهید. رئیس جمهور می رود در یک سخنرانی علنی موضع می گیرد که با این موضع گیری یک عده از ایشان ناراحت می شوند، حالا ما هیچ، علما ناراحت می شوند، مراجع ناراحت می شوند، مومنان ناراحت می شوند. موضع گیری می کنند به خاطر این که ایشان حرفی را که بنده زده ام رد می‌کند. در حالی‌که حرف من اصلا آن چیزی که گفته‌اند نبوده است.

وی خواستار شد : رئیس دفتر رئیس جمهور وظیفه دارد، وقتی می گویند به استناد فلان رسانه من یک حرفی را زده‌ام این موضوع را بررسی کند، درست نیست که از روی آن رسانه حرف من را برداشت کنید و به رئیس جمهور گزارش دهید. من سایت دارم کل سخنرانی من را گوش کنید ببینید چه بوده است؟
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار تاسف کرد: گاهی فضاسازی می شود. خود آقایان آن قدر گرفتارند که نمی توانند بیایند و مستقیم مراجعه کنند. می گویند فلان کس فلان حرف را زده است. می پرسند که گفته؟ جواب می دهند که فلان رسانه گفته یا فلان روزنامه نوشته. اول و آخرش را زده اند و تقطیع کرده اند و گزارش کرده اند.
 
به گفته آیت الله علم الهدی، مسئله مشهد 2017 فرصتی است که امکان بهترین بهره‌برداری در توسعه شخصیت و معارف امام رضا(علیه‌السلام) وجود دارد و تمام شئون و جریانات جاری در مشهد باید با محوریت بارگاه و پایگاه امام رضا (علیه‌السلام) صورت بگیرد.
 
وی تاکید کرد: باید مراقب بود در جریان اجرای مشهد 2017، حرمت امام هشتم (علیه‌السلام) حفظ شود چرا که آنچه در کنار این فرصت ارزشمند برای ما ایجاد دلواپسی و دغدغه می‌کند این است که در کنار کار وسیع و گسترده‌ای که صورت می‌گیرد، حرمت امام رضا (علیه‌السلام) هتک شود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هشدار داد: خبرهایی می‌رسد که ضدانقلاب خارج نشین برای اردیبهشت‌ماه در سالروز گرامیداشت فردوسی برنامه‌هایی دارند که در حاشیه رویداد مشهد 2017، آن را همچون پاسارگاد دربیاورند!
 
وی با بیان اینکه آستان قدس یک پایگاه قوی و نیرومند هم از نظر امکانات اقتصادی و فرهنگی و هم از نظر نیروی انسانی است خواستار شد:  پیشنهاد می‌شود برنامه‌ها طوری تنظیم شود که محوریت اجرا را آستان قدس رضوی به دست بگیرد و ستاندار نیز در کنار مدیریت اجرایی که دارند، نظارتی قوی شکل دهند تا موضوعی پیش نیاید که حرمت امام هشتم هتک شود.
 
امام جمعه مشهد افزود: این اتفاق بهانه‌ای است که امام رضا (علیه‌السلام) را به دنیا معرفی کنید؛ اگر یک بازی محلی از روستاهای شهرهای اطراف و یا ساز کمانچه را از شهری دیگر برجسته کنیم، معارف امام هشتم (علیه‌السلام) تحت تأثیر قرارگرفته و می‌تواند آفت‌هایی را به دنبال داشته باشد.
 
وی افزود: حوزه و عرصه فرهنگ، یک عرصه پرماجرا است؛ وزارت ارشاد در دولت‌های مختلف در تعارضات فرهنگی به‌سوی یک جریان میل کرده است.
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن فرهنگ را ابزار براندازی کشور کرده است و وزارتی‌ها یا باید دعوا را حل کنند و یا داوری کنند اذعان کرد: مطلقاً هیچ طلبی از وزارت ارشاد و وزارتخانه‌های دیگری نداریم، بحث ما این است که هر عملی را می‌خواهید انجام دهید، مطابق فتوای مقام معظم رهبری تنظیم کنید.
 
آیت الله علم الهدی یادآوری کرد: من، هم تلگرام و هم سایت اطلاع‌رسانی دارم، خطبه‌های نماز جمعه به فاصله نیم ساعت روی سایت قرار می‌گیرد، هر اطلاعی می‌خواهید به دست آورید به سایت مراجعه کنید و پیش از موضع‌گیری، مواضع اصلی من را از سایت مطالعه کنید!
 
عکس : صادق ذباح / خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی محبوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
خدای متعال وجود مبارک آیت الله علم الهدی روحفظ کندکه وابسته ودلبسنه هیچ جریان وشخصی جز جریان حق والهی واشخاص الهی وهیچگاه ازگفتن حق آن هم درزمان خودش غافل نبوده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار