کد خبر: ۳۵۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 03 January 2017
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اگر تماشاگران استقلال و تراکتورسازی تخلفاتی اعم از اهانت، فحاشی، استفاده از الفاظ نادرست و هر نوع رفتار غیر ورزشی و پرتاب اشیا مرتکب شوند، تنبیهاتی از جنس محرومیت اعمال خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده درباره محرومیت تماشاگران تیم‌های استقلال و تراکتورسازی تبریز گفت: کمیته انضباطی سعی کرده تا در مسابقات نیم فصل گذشته، تخلف تماشاگران تیم‌های لیگ برتری را تا جایی که ممکن است با جریمه نقدی تنبیه کند، اما بعضی از تیم‌ها در هفته‌های متوالی تخلف تماشاگر داشته‌اند که مسلما کمیته انضباطی علاوه بر تنبیه جریمه نقدی، برای پیشگیری و بازدارندگی باید از تنبیهات شدیدتری استفاده کند.

وی افزود: در این خصوص ماده 79 آیین نامه انضباطی بعد از جریمه نقدی، تنبیه بازی بدون تماشاگر یا برگزاری مسابقه خانگی در ورزشگاه دیگر را پیش‌بینی کرده است. در همین راستا، پس از تخلفات مکرر توسط تماشاگران تیم‌های استقلال و تراکتورسازی تبریز، تنبیه محرومیت اتخاذ شده است. جهت اطلاع باید بگویم اولاً از تماشاگران 6 تیم ذوب‌آهن، صبای قم، پدیده مشهد، پیکان، نفت‌تهران و سایپا تشکر می‌کنیم، چون در 15 مسابقه نیم فصل حتی یک تخلف از سوی تماشاگران این تیم‌ها مشاهده نشده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: سایر تیم‌ها (10 تیم لیگ برتری) به شرح زیر در هفته‌های متوالی تخلف تماشاگر داشته‌اند که استقلال در 9 هفته، تراکتورسازی تبریز در 8 هفته، صنعت‌نفت آبادان در 5 هفته، پرسپولیس و ماشین‌سازی تبریز در 4 هفته، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در 3 هفته، استقلال خوزستان و سیاه‌جامگان در دو هفته و گسترش فولاد تبریز در یک هفته تخلفاتی را داشته‌اند. در این خصوص به تیم‌های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز اعلام می‌کنیم چنانچه تخلفات تماشاگران‌شان اعم از اهانت، فحاشی، استفاده از الفاظ نادرست و هر نوع رفتار غیر ورزشی و پرتاب اشیا مرتکب شوند، مسلما از این پس تنبیهاتی از جنس محرومیت اعمال خواهد شد.

حسن‌زاده عنوان کرد: به تیم‌های دیگر که تخلفات مکرر داشته‌اند هم تذکر می‌دهیم که اقدامات پیشگیرانه انجام دهند، چرا که در صورت تکرار تخلفات تماشاگر، محرومیت شدیدتری اعمال می‌شود و برای آن 6 تیمی که 15 مسابقه نیم فصل اول را بدون تخلف تماشاگر پشت‌سر گذاشته‌اند، از سازمان لیگ تقاضا خواهیم کرد تا پاداش نقدی به کانون هواداران آن باشگاه‌ها بپردازند.

وی اظهار داشت: برخی از تیم‌های لیگ برتری حتی در جام حذفی هم تخلف تماشاگر داشته‌اند که آنها را در آمار مسابقه نیم فصل منظور نکرده‌ایم. در مسابقات لیگ دسته اول که نیم فصل آن به پایان رسیده تیم ها مرتکب تخلفات تماشاگر شده‌اند که بیشترین تخلف تماشاگر مربوط به تیم خونه به خونه بابل است که در 6 هفته مرتکب تخلف شده‌اند و تیم‌های نفت مسجد سلیمان، ملوان بندر انزلی، سپید رود رشت هر کدام با 5 هفته، فولاد یزد، نساجی قائمشهر با 4 هفته، ایرانجوان بوشهر، خیبر خرم‌آباد با 3 هفته تخلف و استقلال اهواز، مس کرمان، بادران تهران با دو هفته تخلف و گل گهر سیرجان، پارس جنوبی جم، آلومینیوم اراک با یک هفته تخلف در رتبه‌های بعدی قرار دارند که به این باشگاه‌ها تذکر داده می‌شود در صورت تشدید تخلف، حتما تنبیهات شدیدتری اعمال می‌شود. در لیگ یک هم از تماشاگران تیم‌های راه آهن، فجر شهید سپاسی و مس رفسنجان تقدیر خواهد شد و تقاضای پرداخت پاداش هم خواهیم کرد.

حسن زاده درباره تخلفات تیم‌های لیگ دسته دوم گفت: در لیگ دسته دوم هم تیم سردار بوکان با 4 هفته تخلف از نظر رفتار تماشاگران، پرتخلف‌ترین تیم لیگ دسته دوم است که بعد از آن تیم شهرداری همدان با 2 جلسه تخلف و 13 تیم دیگر، یک جلسه تخلف داشته‌اند و از 18 تیم لیگ دسته دوم که تخلف تماشاگران‌شان به ما گزارش نشده است نیز تقدیر می‌کنیم.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه درباره بخش باقیمانده از پرونده دیدار استقلال تهران و صبای قم  بعد از محرومیت خرمگاه و الهامی تصریح کرد: در جلسه اولیه چون ساکت الهامی ضمن اعلام شکایت عنوان کرده بود که سرمربی استقلال تهران نسبت به او اهانت را شروع کرده و حتی خرمگاه از طرف سرمربی‌اش ماموریت داشته که با الهامی درگیر شود و اظهار کرده بود که برای صدق گفتارش شهودی هم دارد، کمیته انضباطی جلسه دیگری را تشکیل داد که دیروز  (یکشنبه) به این موضوع رسیدگی شد. علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال تهران در این جلسه حاضر  و ساکت الهانی با وجود اطلاع از وقت رسیدگی حاضر نشد و شهود خود را معرفی نکرد. همکاران ما سوالاتی را مطرح کردند و منصوریان دفاعیات خود را انجام داد که به زودی رای آن نیز اعلام می‌شود.

حسن‌زاده در ادامه با توجه به شروع نقل و انتقالات و مراجعه پر تعداد تیم‌ها برای ثبت بازیکن جدید که با ممنوعیت باشگاه‌های بدهکار از جذب بازیکن جدید مواجه هستند و این موضوع چگونه قابل رفع است، گفت: با توجه به جلسات مهمی که از ماه‌ها پیش در این زمینه برگزار شده است، در آخرین نشست که با حضور اکثر مسئولین فدراسیون و با تاکید بر اینکه احکام قطعی کمیته انضباطی باید اجرایی شود، مقرر شد تیم‌های بدهکار در صورتی با شرکت در نقل و انتقالات نیم فصل در مسابقات نیم فصل دوم حاضر شوند که در ابتدا 10 درصد کل بدهی قطعی شده خود را تسویه کنند، یعنی به هر نحو ممکن رضایت طلبکاران را جلب و مستندات آن را به بخش اجرایی کمیته انضباطی تحویل دهند.

وی عنوان کرد: چنانچه تیمی مایل به جذب بازیکن جدید باشد، مکلف است دقیقا به اندازه مبلغی که به عنوان دستمزد اسمی مندرج در متن قرارداد به بازیکن یا مربی جدید خود پرداخت خواهد کرد، به طلبکاران بپردازد. یعنی اگر تیمی اقدام به استخدام بازیکن جدید 400 میلیون تومانی کرد، باید به همین میزان مبلغ صرف تسویه حساب و جلب رضایت طلبکاران کند.

رئیس کمیته انضباطی در پایان گفت: با توجه به تاکید رئیس فدراسیون فوتبال و تصویب در اولین جلسه شروع فصل جدید در خصوص مقامات فدراسیون و مدیران باشگاهها، مقرر شده بود که باشگاه‌های لیگ برتری زمینه آموزش انضباطی بازیکنان و عوامل تیم های لیگ برتری را فراهم کند که در این زمینه استان آذربایجان شرقی جلسه آموزشی را برای سه تیم تراکتورسازی تبریز، ماشین سازی  و گسترش فولاد تبریز و 5 استان خراسان رضوی، تهران، قم، اصفهان و خوزستان ضمن هماهنگی با کمیته انضباطی زمینه برگزاری دوره آموزشی برای 13 تیم لیگ برتری از استان‌های فوق را فراهم کنند که کمیته انضباطی آمادگی دارد کلاس‌های آموزشی را در محل تجمع عوامل تیم‌های لیگ برتری برگزار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار