گزارش آمار بارش های امسال استان فارس بسیار نا امید کننده و هشدار دهنده است.اوضاع بارندگی استان بسیار خراب است و یک ششم پارسال بوده است.بنابراین از مردم انتظار می رود که به خاطر خودشان هم که شده بسیار در مصرف آب دقت کنند.
کد خبر: ۳۵۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 01 January 2017
گزارش آمار بارش های امسال استان فارس بسیار نا امید کننده و هشدار دهنده است.اوضاع بارندگی استان بسیار خراب است و یک ششم پارسال بوده است.
 
به گزارش تابناک فارس:با این وضعیت هیچ بعید نیست که مردم دیار پارس امسال یک تابستان سخت و بحرانی را پیش رو داشته باشند.
 
بنابراین از مردم انتظار می رود که به خاطر خودشان هم که شده بسیار در مصرف آب دقت کنند.
 
در سال زراعی جاری ( از مهر ماه 95 تا کنون ) میانگین بارندگی فارس 27  میلی متر بوده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 157 میلی متر بوده است که این مقدار در مقایسه با پارسال تا 83 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 72 درصد کاهش نشان می دهد.
جامع اعلام کرد : پایین ترین میزان بارندگی در استان مربوط به نی ریز با 5 میلی متر و بیشترین بارش مربوط به سپیدان با 93 میلی متر است.
 میانگین بارندگی شیراز نیز 21  میلی متر بوده که این عدد در مدت مشابه پارسال 177 میلی متر بوده است که این مقدار در مقایسه با پارسال 88 کاهش نشان می دهد.
جامع مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت : از سال 1386 میزان بارندگی ها به زیر خط نرمال یعنی 300 میلی متر رسیده است.
 
کاهش دید در شیراز آلودگی نیست؛رطوبت است
طبق اعلام اداره هواشناسی منشاء کاهش میدان دید در شیراز وابسته به آلودگی هوا نیست و این موضوع ناشی از رطوبت بالای هواست.مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس نیز گفت :در حال حاضر شهر شیراز بدون گردوغبار و در وضعیت سالم قرار دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار