در حال حاضر عمل جراحی قلب کودکان در تعداد معدودی از بیمارستان های دولتی کشور مانند نمازی و فقیهی شیراز ، لواسانی و مرکز طبی کودکان تهران و شهید مدنی تبریز انجام می شود که بیمارستان حضرت ولی عصر فسا هم به این مراکز اضافه شده است.
کد خبر: ۳۵۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 01 January 2017
به گزارش تابناک فارس:فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت :  عمل جراحی قلب ‍پیشرفته بر روی نوجوان 12 ساله باعارضه قلبی مادرزادی در بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر (عج) فسا انجام شد.
 
دکترزراعتیان نژاد افزود : در این بیمار ، شریان ریوی سمت چپ تشکیل نشده بود و سمت راست هم از سایز کوچکتری نسبت به سنش بود که موفق شدیم با یک تیم جراحی 15 نفری در دو عمل جراحی متوالی این شریان را بازسازی کنیم و بیمار پس از طی دوران نقاهت با حال عمومی خوب و با اشباع اکسیژن قابل قبول از بیمارستان مرخص شد .
 
وی افزود : این بیمار می بایست در سنین کودکی مورد عمل جراحی قرار می گرفت اما به دلیل مشکلاتی از جمله عدم توانایی مالی تحت عمل جراحی قرار نگرفته بود که الحمدلله با اجرای طرح تحول سلامت  و کاهش پرداختی ها توسط مردم و راه اندازی مرکز جراحی قلب در فسا ، ایشان تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
به گفته وی وقتی که بیمار به سن بالاتر می رسد انجام عمل جراحی بر روی این گونه افراد با شانس کمتری صورت می گیرد.
 
سرپرست گروه جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) با بیان اینکه این عمل ، اولین عمل جراحی پیچیده قلب بر روی بیماری با سن 12 سال در شهرستان فسا می باشد ، اظهار داشت:در حال حاضر عمل جراحی قلب کودکان در تعداد معدودی از بیمارستان های دولتی کشور مانند نمازی و فقیهی شیراز ، لواسانی و مرکز طبی کودکان تهران و شهید مدنی تبریز انجام می شود که بیمارستان حضرت ولی عصر فسا هم به این مراکز اضافه شده است.
 
دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی اظهار داشت : عارضه قلبی مادرزادی از شایع ترین نوع بیماری‌های مادرزادی است که به ساختار قلب مربوط می‌شود و از هنگام تولد در فرد وجود دارد.
 
وی ادامه داد:این عارضه مربوط به دیواره قلب، دریچه‌های قلب و یا سرخرگ‌ها یا سیاهرگ‌های اطراف قلب است که هر کدام از این بیماری‌ها می‌تواند منجر به اختلال در گردش طبیعی خون در داخل قلب شود.
 
زراعتیان نژاد ادامه داد : سالانه در کشور 14 هزار کودک متولد می شود که حدود چهار هزار نفر از آنها دچار بیماری مادرزادی قلبی هستند که بسیاری از این کودکان نیاز به عمل جراحی قلب دارند و باید در کودکی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار