دیروز همایشی به مناسبت 9 دی در دانشگاه شیراز برگزار شد.سخنرانان این همایش بیژن نوباوه؛کامران باقری لنکرانی و احسان قاضی زاده(نماینده مشهد) بودند که گزیده ای از سخنان آن ها را در این خبر می خوانید.
کد خبر: ۳۵۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 28 December 2016
فتنه 88 کودتایی در پوست انتخابات بود
به گزارش تابناک فارس:نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کودتایی به اسم انتخابات در سال ۸۸ روی داد، گفت: فتنه ۸۸ اعتراض به یک انتخابات نبود زیرا اگر موضوع انتخابات بود که باید طبق قانون اعتراض می کردند.
نوباوه با اشاره به اینکه در سال ۸۷ آمریکا به دنبال مذاکره با ما بود، گفت: در آن سال آمریکا به دنبال مذاکره بود و تیم ایرانی قبول نمی کرد تا اینکه آنها با واسطه قرار دادن دیگران ورود کردند و در سال ۸۷ موفقیت های ما در مذاکرات را رقم می زد.
وی افزود: در همان زمان بود که آنها اعلام کردند مذاکرات را یکسال به عقب بیندازیم که باعث تعجب بود و بعدها متوجه شدیم برخی از داخل ایران به آنها نامه نوشتند که در مذاکرات باج ندهید زیرا یکسال دیگر شاهد تغییرات خواهید بود.
 
 فتنه 88 را اشراف پیش می بردند
کامران باقری لنکرانی با بیان اینکه در سال 88 شاهد به وجود آمدن یک اشرافی‌گری از سوی عده‌ای بودیم عنوان کرد: این عده به عامه مردم می‌گفتند ما بهتر از شما می‌توانیم برای شما تصمیم‌گیری کنیم و این غرور و تافته جدا بافته بودن بزرگ‌ترین مشخصه افرادی بود که فتنه 88 را تا 9 دی ادامه دادند.
وی گفت: آمریکا قصد داشت با فتنه 88 همین جنگی که الان در سوریه و عراق است در ایران راه‌اندازی کند که 9 دی نقطه‌ای بود که این سناریو دشمن ابطال شد.
 
فتنه 88 احترام ایران را خدشه دار کرد
سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی،نماینده مردم مشهد گفت:عوامل دست‌اندرکار 78 و 88 یکی بودند اما تجربه قبل را در سال 88 به کار بستند.
رایزن سابق فرهنگی ایران در بالکان ابراز داشت: تا پیش‌ازاین وقایع و آزمایش غنی‌سازی و ارسال موشک هوافضا ایران در صدر نگاه‌ها و احترام‌ها بود اما بعد از فتنه 88 و کشته شدن ندا آقا سلطان نحوه برخورد با دیپلمات‌ها ایران تغییر کرد و ابهت و آبروی کشور در مجامع بین‌المللی و جنبش‌های ضد امپریالیستی و جریانات روشن‌فکری خدشه‌دار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار