بنا به درخواست های شهروندان شیراز و همچنین افکار عمومی مبنی بر بازگشت تیم فوتبال برق به جایگاه اصلی خود در فوتبال کشور، تعدادی از پیشکسوتان و مدیران تیم فوتبال برق شیراز به دیدار مسئولان اداره کل ورزش و جوانان فارس رفتند.
کد خبر: ۳۴۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 25 December 2016
تابناک فارس به نقل از شیرازه: حیدر علی کامیاب که در نشست مشترک تعدادی از پیشکسوتان و مدیران تیم فوتبال برق با مسئولان اداره کل ورزش سخن می گفت با اشاره به قدمت 70ساله تیم فوتبال برق در کشور گفت: این نشست مشترک در پی درخواست های مکرر پیشکسوتان این تیم فوتبال و به دعوت هیات فوتبال استان برگزار شده است.
وی با اشاره به درخواست های شهروندان شیراز و همچنین افکار عمومی مبنی بر بازگشت تیم فوتبال برق به جایگاه اصلی خود در فوتبال کشور گفت: امروز شهروندان شیرازی بازگشت تیم برق به لیگ برتر را از اتمام پروژه میانرود ارجح تر می دانند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس فوتبال امروز فارس را نیازمند تغییر نگرش در مدیریت آن دانست و گفت: احساسی تصمیم گرفتن و فاصله دار بودن مدیریت تیم های ما از علم روز مدیریت ورزشی بلای جان فوتبال شده است.

نشست مشترک مدیرکل ورزش و جوانان فارس با پیشکسوتان برق شیراز

کامیاب از نبود اتحاد و وفاق بین اهالی ورزش به عنوان دومین آفت در ورزش استان خصوصا ورزش فوتبال یاد کرد و گفت: متاسفانه برخی رفتار های نفاق برانگیز در استان به عاملی برای تخریب فوتبال استان در سطح ملی تبدیل شده است.
وی وضعیت امروز فوتبال استان را مشابه با دوران جنگ دانست و گفت: در آن زمان برای کسی دعوت نامه ارسال نمی شد اما هرکجا لازم بود همه پیش قدم می شدند.
کامیاب با انتقاد از برخی مدیران تیم های ورزشی که توانایی جذب حامی مالی را ندارند گفت: برخی گمان می کنند که مدیرکل ورزش و جوانان استان بازاریاب است که مکلف است برای رفت و آمد یک تیم ورزشی هم حامی مالی پیدا کند.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس در پایان صحبت های خود خواستار ایجاد وفاق و همدلی بین پیشکسوتان و مدیران باشگاه برق شد و گفت: تا زمانی که اتحاد وجود نداشته باشد و فرهنگ زیرآب زنی بین یک خانواده حاکم باشد هیچ طرح و برنامه ای موفق نخواهد بود.
هیچ کس نمی تواند منکر کمک های اداره کل به فوتبال باشد.
رئیس هیات فوتبال استان فارس نیز در ابتدای این نشست با انتقاد از پیشکسوتانی که در این نشست حاضر نشده بودند گفت: هیچ کس نمی تواند منکر کمک های اداره کل ورزش و جوانان فارس به فوتبال این استان خصوصا فجر شهید سپاسی در فصل گذشته شود.
غلامعلی هنرپیشه با بیان اینکه فوتبال ما روزی زمین مانده است افزود: تیمداری نه وظیفه هیات فوتبال است و نه وظیفه اداره کل ورزش و جوانان استان.
وی با اشاره به هماهنگی های لازم برای اختصاص زمین تمرینی به دو تیم کارا و برق نوین خواستار حمایت بخش دولتی از فوتبال استان شد.
سرمربی اسبق تیم فوتبال برق نیز در ادامه این نشست با انتقاد شدید از عدم حضور برخی پیشکسوتان تیم فوتبال برق در این نشست گفت: در شرایطی که تلاش اداره کل ورزش و جوانان فارس حل مشکلات فوتبال این است متاسفانه برخی حاضر به شرکت در یک نشست هم نمی شوند.
محمد عباسی با بیان اینکه در گذشته هر چه شنیدیم دروغ بوده است گفت: با شعار نمی شود مشکلات این باشگاه را مرتفع ساخت.

مسئول ورزش سپاه فجر فارس نیز در این نشست از شیوه مدیریت کردن تیم های فوتبال در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تیم های ما امروز به صورت فله ای و بدون برنامه، مدیریت می شوند.
رسول فلاح نداشتن هیات مدیره و مجمع واقعی را یکی از آسیب های مدیریتی در اداره تیم های فوتبال دانست و گفت: اگر بخواهیم تیم با سابقه و ریشه دار برق بار دیگر جان بگیرد باید تفکرات کلان مرتبط با این تیم را تغییر دهیم.
وی با بیان اینکه من به عنوان مسئول ورزش سپاه خبر ندارم که در تیم فجر شهید سپاسی چه می گذرد گفت: امروز فوتبال یک علم است و برای قرارگرفتن در کورس رقابت آن باید توجه ویژه ای به امر دانش افزایی داشته باشیم.
فلاح برخی تصمیمات دلسوزانه در خصوص تیم هایی نظیر فجر و برق را به مسکن هایی برای یک بیمار سرطانی تشبیه کرد و گفت: این تصمیمات فقط درد را تسکین می دهند غافل از آنکه سرطان همچنان در حال پیش روی خواهد بود.
وی با اشاره به مصاحبه خود با یکی از سایت های ورزشی کشور گفت: نگاه برخی مدیران در گذشته به ورزش نگاه کاسب کارانه بود و هرگاه قرار بود مبلغی به عنوان حمایت مالی به شریان تیم تزریق شود ابتدا سهم آنها باید از کل منبع مالی برداشته می شد.
مدیرعامل اسبق تیم برق با بیان اینکه برخی مدیران گذشته فوتبال را حرام می دانستند افزود: بی تدبیری استاندار وقت فارس در خصوصی سازی تیم فوتبال برق ضربه بزرگی به این تیم زد.

یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال نیز در این نشست با انتقاد از عدم حضور دیگر پیشکسوتان تیم فوتبال برق در این نشست گفت: متاسفانه برخی رفتارهای موجود باعث شده تا دلسوزانه فریاد بزنیم که فوتبال این شهر مرده است.
مجید توتونچی منیت های موجود را آفت بزرگ فوتبال استان دانست و گفت: باید روحیه همدلی بین پیشکسوتان احیاء شود تا آنگاه امیدوارانه تر به فوتبال این استان نگاه کنیم.

اما مالک و مدیر عامل باشگاه برق شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه مشکل اصلی این باشگاه در حال حاضر بدهی های کلان باقی مانده از مدیریت سابق به دارایی، تامین اجتماعی و بازیکنان است افزود: متاسفانه در زمان حضور ما در این ورزشگاه بسیاری از تجهیزات موجود در باشگاه و حتی لباس های تیم شبانه از ورزشگاه خارج و بفروش رسید.
هادی شیروانی عدم تطبیق بدهی های واقعی این باشگاه با اظهارات مطرح شده در زمان تغییر تحول را بزرگترین چالش پیش روی باشگاه برای ادامه حیات دانست و گفت: از سال 1389 تا کنون حتی یک ریال هم برای تاسیسات باشگاه هزیه نشده است.
وی با ضرر ده خواندن مجموعه ورزشی برق برای مالکین آن خواستار اتخاذ تدابیری برای رفع چالش های پیش روی این باشگاه قدیمی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار