همزمان با آغاز برنامه آهن یاری در دبیرستانهای دخترانه غرب اهواز،چهارشنبه هفدهم آذرماه در آیینی نمادین، زنگ آهن یاری در دبیرستان شاهد عفاف نواخته شد
کد خبر: ۳۴۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ 08 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛در این مراسم ، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و دبیرستان شاهدعفاف، رییس و برخی مسئولان واحدهای ستادی مرکز بهداشت غرب اهواز و 320 دانش آموز دبیرستانی دوره متوسطه اول و دوم حضور داشتند.

 مهندس مهرداد شریفی- رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اهمیت اجرای برنامه اهن یاری در مدارس، بکارگیری ترکیبی از چهار استراتژی : آهن یاری، آموزش در جهت اصلاح و بهبود تغذیه، غنی سازی مواد غذایی و کنترل بیماریهای عفونی و انگلی  را در پیشگیری و کنترل کم خونی ناشی از فقر آهن، ضروری دانست.

وی ، کاهش ضریب هوشی و کاهش قدرت یادگیری، اختلال در رشد جسمی و در نتیجه کاهش توانمندی های ذهنی و جسمی را از پیامدهای کم خونی فقر آهن عنوان کرد و افزود: برخی عادتهای غذایی در جامعه وجود دارد که بر زیست دسترسی آهن در بدن، تاثیر منفی می گذارد . وی ، بهبود شیوه زندگی، بازگشت مجدد به صفا و سلامت سفره های سنتی و اجتناب از روی آوردن به سفره موسوم به صنعتی( استفاده از غذاهای  سریع پخت و آماده) را برای داشتن جامعه و نسلی سالم و پویا و نیز توسعه پایدار کشور، ضروری دانست.

شریفی در ادامه با اشاره به برنامه آهن یاری در مدارس، گفت: این طرح، کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول و دوم شهری و روستایی را تحت پوشش قرار می دهد. وی مقدار توزیع و مصرف قرص فروسولفات را هرهفته یک عدد و به مدت 16 هفته اعلام کرد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در ادامه در مورد  آموزش و اطلاع رسانی ایدز و ضرورت ارتقای آگاهی نوجوانان و جونان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ، مطالبی را بیان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار